Bedrijven

Vivara en Vogelbescherming werken nauw samen om de leefomstandigheden van vogels in onze directe omgeving te verbeteren. Veel Vivara-artikelen, zoals nestkasten en vogelvoer, dragen het logo van Vogelbescherming. Deze producten van de beste kwaliteit zijn allemaal vooraf getest op veiligheid, effectiviteit en duurzaamheid. Als u zo’n product koopt, dan ondersteunt u Vogelbescherming financieel.

www.vivara.nl

Stern Groep NV is betrokken bij het lot van vogels en natuur. Dat blijkt niet alleen uit de gekozen vogelnamen voor haar verschillende autobedrijven, maar ook uit de samenwerking met Vogelbescherming. Vier van de vijf in Nederland broedende sterns worden bedreigd. Stern Groep steunt daarom het werk van Vogelbescherming, gericht op projecten voor sterns.

www.stern.nl

Buiten begint bij Bever. U vindt hier alles op het gebied van buitensport: kleding, schoenen, tenten, GPS-apparatuur, accessoires en veel meer. Met 40 shops in Nederland en online is Bever altijd dichtbij. We delen met Vogelbescherming de liefde voor buiten en werken al jaren samen. Bever is, naast de winkel van Vogelbescherming, exclusief verkooppunt van Vogelbescherming-verrekijkers. U kunt ze rustig bekijken en uitproberen in één van de Bever-winkels bij u in de buurt.

www.bever.nl

Kite Optics ontwikkelt en levert verrekijkers en telescopen van uitstekende kwaliteit. Het groeiende, Vlaamse familiebedrijf is een belangrijke partner van Vogelbescherming en levert vele optische instrumenten voor onze vereniging, onder meer van ons huismerk. Voor elke verkochte verrekijker draagt Kite Optics een bedrag af voor de bescherming van bedreigde vogels.

www.kiteoptics.com

Natuurliefhebbers kunnen naar hartenlust grasduinen in boeken van Kosmos Natuur, de grootste groene uitgeverij van Nederland. Neem de paddenstoelengids van Gerhard mee tijdens een boswandeling, spot vogels met Petersons-vogelgids of leer de kleinste beestjes kennen met de insectengids van Chinery. Hebt u groene vingers? Die zullen gaan jeuken van onze boeken over tuinieren. De beste schrijvers, fotografen en illustratoren kiezen voor Kosmos Natuur als hun uitgever.

www.kosmosuitgevers.nl

Samen met Vogelbescherming ontwikkelde Monier, marktleider in dakpannen en daksystemen, de Vogelvide®. Deze biedt huismussen een veilige nestelplek onder dakpannen. Het product kan worden aangebracht bij de onderste rij pannen op het dak, ter hoogte van de dakvoet. Simpel gezegd is het een prefab nestkast die over de gehele breedte van het dak kan worden aangebracht. Sinds de introductie is al meer dan 40 km Vogelvide verkocht.

www.monier.nl

Werkt u bij een middelgrote tot grote organisatie? Dan vervangt u vast geregeld computers en mobiele telefoons. Wist u dat de oude apparatuur van grote waarde kan zijn voor het werk van Vogelbescherming? Vogelbescherming werkt daarvoor samen met ITdonations. Deze stichting verzorgt de afvoer en verwerking van oude IT-apparatuur van organisaties. De restwaarde van de apparatuur komt volledig ten goede aan Vogelbescherming.

www.itdonations.nl

Vogels brengen de natuur dichtbij mensen en geven kleur aan onze eigen leefomgeving. Om ze beter te leren kennen heeft Vogelbescherming in samenwerking met Wild Republic een collectie van pluchen, inheemse vogels met natuurgetrouwe geluiden ontwikkeld. Zo maken kinderen en volwassenen spelenderwijs kennis met onze vogelwereld. Iedere vogel draagt een kaartje met informatie over het gedrag en leefgebied van de betreffende soort.

the-fun-agency-luxembourg.com

Vogelbescherming heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan, net als veel van onze leden. Daarom werken we samen met Sungevity. Via deze samenwerking krijgen onze leden vrijblijvend een aantrekkelijk aanbod voor zonnepanelen. Koopt u uw zonnepanelen bij Sungevity, dan steunt u de bescherming van weidevogels in Nederland.

www.sungevity.nl

Technolyt BV is in de Benelux een vooraanstaande importeur van outdoor merken en optische producten zoals verrekijkers en telescopen. Technolyt ontwikkelt en levert ook een deel van de huismerkverrekijkers van Vogelbescherming en diverse accessoires. De ervaring en flexibiliteit van het bedrijf heeft Vogelbescherming al veel voordeel opgeleverd, naast een financiële afdracht per verkochte Vogelbescherming-verrekijker.

www.technolyt.nl

Vogelbescherming heeft zich aangesloten bij het Groen & Fit Collectief dat De Friesland Zorgverzekeraar samen met een aantal provinciale landschappen en de Waddenvereniging biedt. Het collectief inspireert het buiten actief bezig zijn en zo te werken aan de eigen vitaliteit en aan een vitale samenleving. Speciaal voor leden van Vogelbescherming: Het Groen & Fit Collectief.

www.defriesland.nl/vogelbescherming