Nationale Tuinvogeltelling 2017

Op vrijdag 17 (scholen), zaterdag 28 en zondag 29 januari 2017 namen meer dan 60.000 mensen deel aan de Nationale Tuinvogeltelling 2017. Dat de huismus de meest getelde vogel werd van de 14e Nationale Tuinvogeltelling was geen verrassing. Wel de duidelijke dip van de mezen. Werden er vorig jaar nog gemiddeld 3,4 koolmezen per tuin geteld, dit jaar is dat gezakt naar 2,8. Op landelijk niveau betekent dat duizenden mezen minder. Een comeback was er ook. De spreeuw kwam weer de top tien binnen.

Resultaten

Kijk op www.tuinvogeltelling.nl voor alle resultaten of lees het persbericht

In 2018 vindt de 15de editie van de Tuinvogeltelling plaats op 27 en 28 januari.

Word actielid en steun het werk van Vogelbescherming

Voor maar € 7,50 bent u een half jaar lang actielid van Vogelbescherming Nederland. U ontvangt u 2 x het prachtige blad Vogels, u krijgt 10% korting in onze webwinkel en onze winkel in Zeist en u ontvangt een mooi vogeltelpakket. Stopt vanzelf na zes maanden, dus wat houdt u tegen?

Word actielid

Hoe herken ik tuinvogels?

De meest voorkomende tuinvogels vindt u in onze online vogelgids.
En in onze tuinvogelapp kunt u grootte, snavel, silhouet en/of kleur aangeven, en dan krijgt u een aantal suggesties.

Het hele jaar door tellen?

Wat er allemaal in tuinen leeft aan verschillende soorten vogels, vlinders, zoogdieren en insecten weten we nauwelijks. Met uw hulp proberen we dat goed in beeld te krijgen. Ook uw tuin zit vol leven.

Doe mee met de jaarrond tuintelling

App tuinvogels herkennen

De app Tuinvogels van Vogelbescherming helpt u de meest voorkomende tuinvogels van Nederland te herkennen. Meedoen met de jaarlijkse Nationale Tuinvogeltelling in januari wordt daarmee nog leuker én makkelijker!