Nationale Tuinvogeltelling 2019

Op vrijdag 25, zaterdag 26 en zondag 27 januari 2019 vindt de jaarlijkse Nationale Tuinvogeltelling plaats. In 2018 namen meer dan 65.000 mensen deel. Het meest werd, net als afgelopen jaren, de huismus geteld. Opvallend is dat er veel minder merels gezien werden in de Nederlandse tuinen dan afgelopen jaren. Kijk hier voor het persbericht van vorig jaar.

Kijk op www.tuinvogeltelling.nl voor alle resultaten.

Grootste citizen science project

De Nationale Tuinvogeltelling is het grootste citizen science project van Nederland. Vogelbescherming organiseert de telling samen met Sovon Vogelonderzoek Nederland. De Nationale Tuinvogeltelling levert een momentopname van de aantallen vogels die in Nederlandse tuinen aanwezig zijn. In combinatie met de resultaten van andere jaren en met andere tellingen levert dit een beeld van de ontwikkelingen in het belang van tuinen voor vogels.

Doe mee met de Nationale Tuinvogeltelling 2019

In 2019 vindt de Nationale Tuinvogeltelling plaats van 25 tot en met 27 januari. Als u zich nu vast inschrijft, krijgt u gratis de Tuinvogeltelling Special 'Vogels voeren' in uw mailbox. Ook ontvangt u dan kortingen in de webshop, herkenningstips en de laatste nieuwtjes over tuinvogels en de telling! Doe mee!

Hoe herken ik tuinvogels?

De meest voorkomende tuinvogels vindt u in onze online vogelgids.
En in onze tuinvogelapp kunt u grootte, snavel, silhouet en/of kleur aangeven, en dan krijgt u een aantal suggesties.

Ook ’n vogelvriendelijke tuin?

De Tuinvogelconsulenten van Vogelbescherming adviseren tegen een klein bedrag (leden krijgen korting) hoe uw tuin vogelvriendelijk kan worden ingericht. Zelfs op het kleinste lapje is er nog van alles mogelijk.

Vind een tuinvogelconsulent in de buurt

Mijn tuin telt mee

Wat er allemaal in tuinen leeft aan verschillende soorten vogels, vlinders, zoogdieren en insecten weten we nauwelijks. Met uw hulp proberen we dat goed in beeld te krijgen. Ook uw tuin zit vol leven.

Doe mee met de Jaarrond Tuintelling