Pimpelmees

Help een tikkie mee
  • {{numberOfViewers}} mensen kijken nu
  • Bekijk de Vogelgids

Stuur een filmtip in
Iets leuks gezien? Laat het ons weten!

Om een tip in te kunnen sturen moet u ingelogd zijn, want we willen u graag vermelden als instuurder van de tip.

Stel een vraag
Heeft u een vraag over de visarend, die niet beantwoord is in de veelgestelde vragen? Stuur ons een bericht en wij zullen uw vraag beantwoorden.

Om een vraag te kunnen stellen moet u ingelogd zijn, want we willen u het antwoord op de vraag mailen.

Inloggen Account aanmaken

Praat mee in het clubhuis
Vindt u het leuk om met andere Beleef de Lente kijkers te praten over de Visarend? Chat dan mee in het clubhuis.

Tikkie voor Beleef de Lente
Geniet je ook zo van de vogels van Beleef de Lente? Beleef de Lente is gratis, maar kost wel geld. Help je ’n tikkie mee om Beleef de Lente voor iedereen die dat wil gratis toegankelijk te houden? Zodat tienduizenden fans zoals jij dagelijks de mooiste vogelavonturen kunnen meebeleven.

Ja, ik help een tikkie mee

Komkommertijd? Ik dacht het niet.

Kelvin Klaassen

19.05.22 Het lijkt wel komkommertijd op en rondom het visarendennest in de Biesbosch. Vrouw zit de hele dag op het nest, man poetst zijn veren en brengt af en toe een vis. Maar achter de schermen, of eerder achter de eierschalen, is de afgelopen maand heel veel gebeurd.

Naar alle blogs & vlogs visarend

De eieren van de visarend lijken klein te zijn - vergeleken met de volwassen vogel. Maar hoe groot zijn die eieren eigenlijk?

Deze vraag is gesteld door koosvdboogaart.

Veelgestelde vragen over de visarend

Mooie visstekjes

Vaak is de visarend zwevend en biddend boven visrijke waterpartijen te vinden, zoekend naar zijn volgende prooi. De visarend broedt in Nederland in hoge bomen en hoogspanningsmasten.

Een flink nest

Visarenden maken in het voorjaar een flink nest van takken in de toppen van bomen, op kliffen of andere hoge structuren. Zolang dit nest niet kapot of bezet is, wordt het herhaaldelijk gebruikt.

Pescotariër ten top!

Bij de visarend gaat er geen dag voorbij dat er geen vis wordt gegeten, het dieet bestaat voor 99% uit vis en 1% uit kleine zoogdieren, vogels en amfibieën.

De Biesbosch

Het robuuste natuurgebied de Biesbosch is al enkele jaren bekend terrein bij de visarend. Sinds 2016 broedt de visarend hoog in de top van een boom. Vanuit de top kan hij zijn territorium overzien.