Kauw

Help een tikkie mee
  • {{numberOfViewers}} mensen kijken nu
  • Bekijk de Vogelgids

Stuur een filmtip in
Iets leuks gezien? Laat het ons weten!

Om een tip in te kunnen sturen moet u ingelogd zijn, want we willen u graag vermelden als instuurder van de tip.

Stel een vraag
Heeft u een vraag over de visarend, die niet beantwoord is in de veelgestelde vragen? Stuur ons een bericht en wij zullen uw vraag beantwoorden.

Om een vraag te kunnen stellen moet u ingelogd zijn, want we willen u het antwoord op de vraag mailen.

Inloggen Account aanmaken

Praat mee in het clubhuis
Vindt u het leuk om met andere Beleef de Lente kijkers te praten over de Visarend? Chat dan mee in het clubhuis.

Inloggen Account aanmaken

Wilt u de vogels ook een tikkie helpen?
Geniet u ook zo van de vogels van Beleef de Lente? Hun aanwezigheid is niet vanzelfsprekend. Veel vogels hebben het moeilijk of dreigen zelfs uit ons land te verdwijnen. Duizenden supporters helpen met een gift om ze te beschermen. U kunt vogels ook een tikkie helpen. Doet u mee?

Ja, ik help een tikkie mee

Een winderige Bevrijdingsdag

Pieter van den Assem

05.05.21 Het was op verschillende momenten toch even spannend bij de visarend toen de storm over de Biesbosch waaide. Vlaggen in Nederland waren niet het enige wat wapperden. Met al die stormen en weersomstandigheden heeft dit nest zich wel bewezen bestand te zijn tegen het onvoorspelbare Nederland.

Naar alle blogs & vlogs visarend

Hoeveel eieren legt de visarend gemiddeld?

Deze vraag is gesteld door Kuukka.

Veelgestelde vragen over de visarend

Mooie visstekjes

Vaak is de visarend zwevend en biddend boven visrijke waterpartijen te vinden, zoekend naar zijn volgende prooi. De visarend broedt in Nederland in hoge bomen en hoogspanningsmasten.

Een flink nest

Visarenden maken in het voorjaar een flink nest van takken in de toppen van bomen, op kliffen of andere hoge structuren. Zolang dit nest niet kapot of bezet is, wordt het herhaaldelijk gebruikt.

Pescotariƫr ten top!

Bij de visarend gaat er geen dag voorbij dat er geen vis wordt gegeten, het dieet bestaat voor 99% uit vis en 1% uit kleine zoogdieren, vogels en amfibieƫn.

De Biesbosch

Het robuuste natuurgebied de Biesbosch is al enkele jaren bekend terrein bij de visarend. Sinds 2016 broedt de visarend hoog in de top van een boom. Vanuit de top kan hij zijn territorium overzien.