Aanschaf nestkast

In de winkel en webshop van Vogelbescherming hebben we een breed aanbod aan nestkasten. Van nestkasten voor algemene soorten als koolmees, pimpelmees en huismus tot kasten voor torenvalk, bosuil en steenuil, kunt u bij ons terecht. In de winkel krijgt u persoonlijk advies over welke nestkasten waar en wanneer voor welke vogelsoorten nestkasten nuttig zijn. Als u een nestkast bij Vogelbescherming koopt, steunt u niet alleen de vogels in uw tuin.

Waar moet ik op letten?

Nestkasten zijn ook te koop bij tuincentra en op andere plekken. Wilt u daar een nestkast kopen, let dan goed op de volgende zaken:

• houtdikte minimaal anderhalve centimeter
  • nestkast moet open kunnen om schoon te maken
  • degelijke constructie met stevige ophanghaak
  • de juiste invliegopening voor de soort die in de nestkast wordt verwacht. Kijk hier voor de verschillende typen nestkasten.

Tips ophangen nestkasten

Een mooie kast verdient ook een plek die vogels weten te waarderen en een jaarlijkse schrobbeurt in september/oktober. Lees hier de  9 tips.

Servicecentrum

Heeft u nog vragen over nestkasten en hoe u die kunt ophangen, neem dan gerust contact op met het Servicecentrum.

Maak van uw tuin een vogelparadijs

Het gratis magazine Vogels Dichterbij staat boordevol mooie foto’s over vogels kijken en met veel praktische tips over vogels voeren, nestkastjes en vogelvriendelijke tuinen. Haal de natuur in huis met dit prachtige magazine!

Duurzame nestkast pimpelmees

Houtbetonnen nestkasten zijn een ideale broedplaats voor tuinvogels. De nestkasten zijn gemaakt van natuurlijk en tevens duurzaam materiaal. Ook voor de pimpelmees is er een geschikte houtbetonnen nestkast.

Kijk in onze webshop