Koolmees voer / Shutterstock

Welke vogels eten wat?

Aan de vorm van de snavel kun je zien wat vogels het liefste eten. Een merel trekt met zijn lange spitse snavel regenwormen uit de grond. Een boomklever haalt met een dunne snavel insecten uit de bast van een boom. En een vink kraakt met een sterke kegelvormige snavel zaden en pitten.

Merel, zanglijster, koperwiek, kramsvogel en spreeuw

Voedsel: gewelde krenten en rozijnen, fruit, schillen en klokhuizen, alle soorten bessen, wat broodkruimels, Premium voedertafelmix.
Voerplaats: een sneeuwvrije plaats op de grond met beschutting vlakbij.

Mezen

Voedsel: vetbollen, ongezouten (dop)pinda's, kokosnoot, zonnepitten, Premium voedertafelmix, pindablokken.
Voerplaats: voedertafel of voederhuisje of opgehangen in een boom.

Winterkoning, heggenmus en roodborst

Voedsel: meelwormen, ongekookte havermout, wat broodkruimels, Premium voedertafelmix.
Voerplaats: een zeer beschutte sneeuwvrije plaats.

Mussen, vink en groenling

Voedsel: onkruid-zaden, zonnepitten, Premium voedertafelmix, pindablokken, wat bruin broodkruimels en Premium pinda’s.
Voerplaats: op de grond, eventueel voedertafel.

Specht, boomklever en boomkruiper

Voedsel: ongezouten (dop)pinda's, vetbollen, zonnepitten, pindablokken, Premium pinda’s en Pindacakes.
Voerplaats: vastgemaakt aan een boomstam op een rustige plaats.

Voer de vogels

Tuinvogels kunnen het hele jaar bijgevoerd worden. Vogelbescherming heeft zadenmixen voor alle soorten voedersystemen en een uitgebreid assortiment vogelpindakaas, vetbollen, vetblokken, pindacakes en meer.

Neem een kijkje in onze webshop