Welke vogels eten wat?

Aan de vorm van zijn snavel kunt u zien wat vogels het liefste eten. Een merel trekt met zijn lange spitse snavel regenwormen uit de grond. Een boomklever haalt met een dunne snavel insecten uit de bast van een boom. En een vink kraakt met een sterke kegelvormige snavel zaden en pitten. Hier een overzicht van wat tuinvogels het liefst eten.

Merel, zanglijster, koperwiek, kramsvogel en spreeuw

Voedsel: gewelde krenten en rozijnen, fruit, schillen en klokhuizen, alle soorten bessen, wat broodkruimels, Premium voedertafelmix.
Voerplaats: een sneeuwvrije plaats op de grond met beschutting vlakbij.

Mezen

Voedsel: vetbollen, ongezouten (dop)pinda's, kokosnoot, zonnepitten, Premium voedertafelmix, pindablokken.
Voerplaats: voedertafel of voederhuisje of opgehangen in een boom.

Winterkoning, heggenmus en roodborst

Voedsel: meelwormen, ongekookte havermout, wat broodkruimels, Premium voedertafelmix.
Voerplaats: een zeer beschutte sneeuwvrije plaats.

Mussen, vink en groenling

Voedsel: onkruid-zaden, zonnepitten, Premium voedertafelmix, pindablokken, wat bruin broodkruimels en Premium pinda’s.
Voerplaats: op de grond, eventueel voedertafel.

Specht, boomklever en boomkruiper

Voedsel: ongezouten (dop)pinda's, vetbollen, zonnepitten, pindablokken, Premium pinda’s en Pindacakes.
Voerplaats: vastgemaakt aan een boomstam op een rustige plaats.

Pindakaas voor vogels

Het voeren van pindakaas aan tuinvogels is een ware trend geworden en natuurlijk een prachtig schouwspel om te zien. Maak kennis met deze speciale vogelpindakazen: zonder toegevoegde zouten, dus gezond voor de tuinvogels!

kijk in de webshop

Wordt u ook zo blij van vogels in uw tuin of op uw balkon? Hangt u wel eens een vetbolletje voor ze op? U kunt nog meer doen. Doe de gratis Postcode Vogelcheck en ontdek welke vogels in uw buurt leven en hoe u deze vogels kunt helpen.

Doe de postcode vogelcheck