Samen voor vogels en natuur

Nu dé tijd voor de tapuit

Bij ons is ’t een heel zeldzaam beestje geworden: de tapuit. Maar wie nu in de duinen wandelt, kan er makkelijk tientallen tegenkomen. Het is de tijd van de vogeltrek en tapuiten.

Vogeltrek naar climax

Een van de meest spectaculaire natuurfenomenen die we in Nederland kunnen zien, nadert z’n hoogtepunt: de najaarstrek van vogels. Ons land stroomt momenteel vol met miljoenen trekvogels. Met een beetje geluk en op de juiste plek is het een ervaring om nooit te vergeten.

Vogelgids

Euro Birdwatch

De vogeltrek komt aan het begin van de herfst echt op gang. Vanuit het noorden van Europa trekken vogels massaal door ons land, op zoek naar een goede plek om te overwinteren. Duizenden vogelaars in heel Europa tellen deze zaterdag de verschillende soorten en hun aantallen.

Plant een boom!

Wat is er mooier dan een boom planten. Het idee alleen al. En u pleziert er ook de vogels mee. Maar welke? De ene boom is de andere niet. We helpen u een eindje op weg.

Stuur ook een kaartje

Supermarkten van Nederland, ik wil melk van de rijke weide!

Usutu-virus, de “merel-ziekte” bereikt Nederland

Onderzoek aan dode vogels heeft nu definitief uitgewezen dat het Usutu-virus Nederland heeft bereikt. Het virus zorgde in 2012 nog bij onze Duitse buren voor een massale sterfte onder de merels en nu komen er talloze meldingen uit Gelderland, Noord-Brabant en Limburg.

Gratis Swarovski schoonmaakset

Tijdelijk bij Vogelbescherming een GRATIS Swarovski Optik schoonmaakset t.w.v. € 49,00 bij aankoop van de CL Pocket verrekijker. Aanbod geldt tot 1 oktober 2016.

naar onze webshop