Samen voor vogels en natuur

Checklist Groen Bouwen

Vogelbescherming Nederland en de Zoogdiervereniging laten zien hoe eenvoudig én kostenneutraal het is om maatregelen voor vogels en vleermuizen al vanaf de tekentafel mee te nemen.

Birds, Bees and Business in Burkina Faso

Bomen planten waar vogels, insecten én mensen beter van worden. Birds, Bees & Business combineert natuurherstel met een duurzaam inkomen voor de lokale bevolking. Een uniek project!

Vogelgids

Geef voor veilige kustgebieden voor trekvogels

Drie gebieden in drie Afrikaanse landen. Elk met hun eigen bedreigingen en kansen voor trekvogels als lepelaar en grutto. Samen met onze BirdLife Partners realiseren we praktische oplossingen zodat er voldoende voedsel beschikbaar is voor vogels én mensen.

Help ook mee

Boterbuiken

Roomwit, pront, rondborstig en uitgekiend: de grote zaagbek. Hij is er weer! Niet massaal, maar ach, zo blijft hij bijzonder. Op naar de zoete wateren. Op naar de 'boterbuiken'.

Doe de gratis Postcode Vogelcheck en ontdek welke tuinvogels in de buurt leven. Ontvang dan makkelijke en praktische tuintips voor die vogels.

Doe de Postcode Vogelcheck

Heeft de boer de schuld?

Via sociale en gewone media krijgt Vogelbescherming geregeld het verwijt boeren te beschuldigen van de achteruitgang van vogels in het agrarisch gebied. Dat klopt niet. Hoe zit het dan wel?

Nieuwe gratis cursus Tuinvogels

In deze gratis online beginnerscursus leert u in tien lessen tuinvogels en hun geluiden herkennen. Van huismus tot kramsvogel en van koolmees tot zanglijster. Met handige tips, filmpjes en ezelsbruggetjes om te leren kijken en te genieten van vogels in uw tuin.

Meld u aan