Samen voor vogels en natuur

Shea-boter redt vogels

Bomen planten waar vogels, insecten én mensen beter van worden. Natuurherstel kan heel goed samengaan met armoedebestrijding. Een centrale rol is weggelegd voor de shea-boom.

Nog even ....

De wereld buiten de nestkast lokt! De steenuil jongen nemen af en toe een kijkje buiten de kast en wagen zich op de tak voor de nestkast, waar ze alle ruimte hebben om te fladderen, een sprintje te trekken en op de kast te klimmen. Nog even volop genieten!

ga snel kijken

Vogelgids

Help vogels van de Rode Lijst

Er staan maar liefst 87 soorten op de nieuwe Rode Lijst. Dat is bijna de helft van alle soorten die in ons land broeden!
Samen kunnen we de Rode Lijst korter maken. Met uw gift steunt u de verbetering van leefgebied voor vogels van de Rode Lijst.

Help ook mee

Hoe oud wordt een vogel?

Sommige vogels worden niet eens 1 jaar oud, andere vogels zoals ‘Wisdom’ de albatros bijna 70! Hoe weten we dat allemaal? En hoe helpt deze kennis om vogels te beschermen?

Doe de gratis Postcode Vogelcheck en ontdek welke tuinvogels in de buurt leven. Ontvang dan makkelijke en praktische tuintips voor die vogels.

Doe de Postcode Vogelcheck

Help boeren in Onnerpolder hun weidevogels te redden

Vogelbescherming doet met de actie 'Elke meter telt' een beroep op het publiek om boeren te steunen, zodat zij kruiden- en bloemrijk grasland kunnen inzaaien, noodzakelijk voor weidevogels om te overleven. In Groningen kunnen we dankzij deze actie nu al aan de slag.

Lees bericht

Vogelcursus voor beginners

In 10 online vogellessen leert u veel vogels en hun geluiden herkennen. Met handige tips en filmpjes om van vogels te genieten. Onze ambassadeurs Nico de Haan en Camilla Dreef hebben de lessen samengesteld.

ik doe mee met de gratis cursus