Samen voor vogels en natuur

Nieuwe Rode Lijst

De regering publiceerde een nieuwe rode lijst. 44% van de Nederlandse broedvogels bevindt zich in de problemen. Beschermen werkt, maar dat gebeurt helemaal nog niet genoeg.

Klein maar fijn: staartmees en winterkoning

Kleine vogels met fantastische staarten en… een schattige oplossing om niet te bevriezen tijdens de winter. Als ze u bijvoert met wat ze lekker vinden, laten ze zich vaak goed zien in de tuin: staartmees en winterkoning.

Vogelgids

Stop illegale jacht!

Rond de Middellandse Zee zijn alle BirdLife Partners actief met de bestrijding van illegale jacht. Hun inzet vergroot ook de kansen voor 'onze' trekvogels.
Ook u kunt iets doen. Uw donatie helpt ons om allerlei activiteiten en maatregelen in de landen rond de Middellandse Zee te ontwikkelen.

Helpt u ook mee?

Na bijna tien jaar weer een invasie van barmsijzen uit de taiga

Het najaar van 2017 kan de boeken in als een invasiejaar voor grote barmsijzen.

lees bericht

Gratis magazine
Vogels dichterbij

Houdt u ook van vogels en natuur? Bestel dan Vogels dichterbij van Vogelbescherming. Vol met tips over vogels kijken en hoe u van uw tuin een vogelparadijs maakt.

Bestel gratis magazine

Open brief aan de supermarkten

Op 12 december maakte Albert Heijn bekend duurzaam geproduceerde melk te gaan verkopen. Een week daarvoor namen Jumbo en Aldi een vergelijkbaar besluit. In een open brief roepen we op om ook bij te dragen aan het redden van weidevogels, insecten en wilde planten.

lees bericht

Stern 8x32:
de ideale instapkijker!

Speciale aanbieding ter gelegenheid van 15 jaar Nationale Tuinvogeltelling: tijdelijk met 15% korting. Leden krijgen zelfs 25% korting.

Bestel hier