Samen voor vogels en natuur

Beleef de Lente

De bosuil is een zogenaamde vroege broeder. In februari is ons paartje bosuilen al begonnen met het leggen van eieren. En nu hebben zij de primeur van het eerste jong van dit seizoen Beleef de Lente!

volg de jonge bosuil

Eksters zijn etterbakken. Of?

“Er komen steeds meer eksters, ze eten alle jonge vogels op, dus ik heb geen tuinvogels meer en ze krijsen ook nog.” Deelt u deze mening, of juist niet?

Tijd voor een frisse kijk op de ekster

Vogelgids

Geef de strandplevier veilige broedplekken

Zijn nest is niet meer dan een onopvallend kuiltje met wat schelpen. Zo onopvallend dat wij het vaak niet eens zien. Of erger nog, er per ongeluk op gaan staan. Vogelbescherming gaat nieuwe leefgebied inrichten in de monding van de Westerschelde.

Doe mee en doneer

Trots op mijn Vogeltuin

Veel tuinbezitters weten van hun stukje grond een waar paradijs voor vogels te maken. Maar hoe doen die mensen dat? Karen en Wim zorgen voor goede schuilplekken en nog veel meer in hun natuurlijke

Doe de gratis Postcode Vogelcheck en ontdek welke tuinvogels in de buurt leven. Ontvang dan makkelijke en praktische tuintips voor die vogels.

Doe de Postcode Vogelcheck

Niemand wil in betonnen woestijnen wonen

Vogels beschermen is een zaak van iedereen. Daarom gaat Vogelbescherming met veel partijen de samenwerking aan. Directeur Fred Wouters interviewt partners van Vogelbescherming. Deze keer: Gertjan van der Baan, CEO van Vesteda, over een kersverse samenwerking.

lees het interview

Crossbill Guide Wadden - de natuurgids

Deze Nederlandstalige natuurgids neemt u mee door het hele Waddengebied, zowel in tekst en beeld als in het veld, met route-app. De routes zijn met zorg samengesteld met de boswachters en andere kenners van het gebied.

Bestel snel en