Samen voor vogels en natuur

Stormloop Nationale Vogelweek

Er zijn nog steeds buitenkansjes te vinden om met gepassioneerde gidsen vogels te ontdekken in mooie natuurgebieden tijdens de Nationale Vogelweek 12 t/m 21 mei 2018.

Bekijk de beschikbare excursies

Kuikens, nog meer kuikens!

De jongste aanwinst bij Beleef de Lente is het vierde havikskuiken. Ook de steenuilen hebben vier kuikens. Totaal komen we daarmee op 19 kuikens, in alle soorten en maten. Kaal, blind en hulpeloos, pluizig en onhandig, maar ook brutaal en actief. Vertederend, spannend en soms grappig om te zien!

ga snel kijken

Vogelgids

Meimaand Kijkermaand

Van 17 april tot en met 3 juni 2018 is het bij Vogelbescherming Meimaand kijkermaand. Bent u toe aan een nieuwe verrekijker? Dan is dit het moment. Alle optiek van ons huismerk is dan extra voordelig. Op zaterdag 19 mei Top Optiek Dag: extra demonstraties van Swarovski, Zeiss en Leica.

Genieten van weidevogels in de Nationale Vogelweek

bekijk excursies

Verdwijnen insecten roept om actie

Fred Wouters, directeur Vogelbescherming: “Er speelt zich voor onze ogen een drama af, we kunnen de kop niet in het zand steken, de tijd van halfbakken maatregelen moet voorbij zijn.”

Help vogels van de Rode Lijst

Samen kunnen we Rode Lijst korter maken. Met uw gift steunt u de verbetering van leefgebied voor vogels van de Rode Lijst.

Help ook mee

Dijkverzwaring bedreigt grootste kolonie grote sterns van Nederland

Vogelbescherming Nederland wil dat de werkzaamheden aan de dijk bij het Wagejot op Texel zo snel mogelijk stil worden gelegd. De werkzaamheden vinden plaats pal naast de grootste kolonie grote sterns van Nederland en kunnen zo, midden in het broedseizoen, voor desastreuze verstoring zorgen.

lees bericht

Vogelcursus voor beginners

In 10 online vogellessen leert u veel vogels en hun geluiden herkennen. Met handige tips en filmpjes om van vogels te genieten. Onze ambassadeurs Nico de Haan en Camilla Dreef hebben de lessen samengesteld.

ik doe mee met de gratis cursus