Samen voor vogels en natuur

Elke meter telt...

… om onze weidevogels te redden! Help ons om zoveel mogelijk meters om te vormen van eentonige weilanden naar bloemrijke weides. Red tien vierkante meter Rijke Weide voor €5,-

Help mee

Pril geluk! Kuikens bij de Beleef-de-Lente bosuilen

Bij de Beleef-de-Lente bosuilen kropen twee kuikens uit het ei. Moeder bosuil voert ze uiterst voorzichtig kleine stukjes muis. Via de webcam van Beleef de Lente kunnen we 24 uur per dag meekijken hoe ze groeien.

Volg live het gezin bosuil

Vogelgids

Meimaand Kijkermaand

Van 17 april tot en met 3 juni 2018 is het bij Vogelbescherming Meimaand kijkermaand. Bent u toe aan een nieuwe verrekijker? Dan is dit het moment. Alle optiek van ons huismerk is dan extra voordelig. Maar er is meer, u kunt in onze winkel en webshop terecht voor meer aantrekkelijke aanbiedingen.

Vogelvriendelijke Weken Ekoplaza

Van 4 tot en met 24 april zijn bij Ekoplaza de Vogelvriendelijke Weken. Deze weken staan in het teken van biologische producten die op vogelvriendelijke wijze zijn gemaakt.

lees bericht

Help vogels van de Rode Lijst

Samen kunnen we Rode Lijst korter maken. Met uw gift steunt u de verbetering van leefgebied voor vogels van de Rode Lijst.

Help ook mee

Zelfs de noordse stern op de Rode Lijst

Wereldwijd is hij niet bedreigd, maar in Nederland heeft de noordse stern het moeilijk. Hij is daarom nieuw op de Rode Lijst. Nu staan dus vrijwel alle in Nederland broedende sterns erop… Maar, we kunnen wat doen voor deze uitzonderlijke vogel die verder reist dan elk ander dier op aarde.

lees bericht