Samen voor vogels en natuur

De camera's van Beleef de Lente staan weer aan!

De lente is vroeg begonnen. Iedereen kan de komende maanden weer live meegenieten met het liefdesleven van onder meer de bosuil, steenuil, slechtvalk, koolmees, lepelaar en ooievaar. Veel plezier!

naar de webcams

Opnieuw live beelden van havik en zeearend, Beleef de Lente in It Fryske Gea!

Vorig jaar beleefden we voor het eerst de strijd tussen de beide roofvogels op hun nest in Nationaal Park de Alde Feanen. Zowel de havik als de zeearend had dezelfde plek in het vizier en streden hiervoor tot het einde. Unieke beelden! Nieuw dit jaar: een extra camera bij de plukplaats van de havik.

Vogelgids

Red de boerenlandvogels

Grutto, patrijs, veldleeuwerik, kievit, steenuil, slobeend, wulp en gele kwikstaart. U wilt toch ook niet dat onze akker- en weidevogels verdwijnen uit Nederland? Help mee. Roep ook uw provincie op de bedreigde vogels van het boerenland te redden.

Steun de oproep aan uw provincie!

Insectensterfte: breng de basiskwaliteit van de natuur op orde!

Ineenstorting natuur dreigt door kelderende aantallen insecten. Ruim 40% van de soorten insecten gaat achteruit en een derde is bedreigd.

Doe de gratis Postcode Vogelcheck en ontdek welke tuinvogels in de buurt leven. Ontvang dan makkelijke en praktische tuintips voor die vogels.

Doe de Postcode Vogelcheck

Niemand wil in betonnen woestijnen wonen

Vogels beschermen is een zaak van iedereen. Daarom gaat Vogelbescherming met veel partijen de samenwerking aan. Directeur Fred Wouters interviewt partners van Vogelbescherming. Deze keer: Gertjan van der Baan, CEO van Vesteda, over een kersverse samenwerking.

lees het interview

Nieuwe gratis cursus Tuinvogels

In deze gratis online beginnerscursus leert u in tien lessen tuinvogels en hun geluiden herkennen. Van huismus tot kramsvogel en van koolmees tot zanglijster. Met handige tips, filmpjes en ezelsbruggetjes om te leren kijken en te genieten van vogels in uw tuin.

Meld u aan