Samen voor vogels en natuur

Award Natuurinclusief bouwen

Vogelbescherming werkt al jaren hard aan een leefbare stad voor mensen én vogels. Daarom wordt dit jaar de Award Natuurinclusief Bouwen en Ontwerpen 2019 uitgereikt.

Inzenden kan vanaf nu!

Beleef de Lente gaat door

En historisch moment: op 9 augustus om 11.23 legde vrouw kerkuil voor de camera’s van Beleef de Lente het 7e ei van het 3e legsel. En dat terwijl ze in de rui is! Een topprestatie: 17 eieren in één broedseizoen. Dit is uniek, daarom blijven de camera’s van Beleef de Lente 4 weken langer open.

Naar de webcams!

Vogelgids

Gratis cursus Tuinvogels

In deze online beginnerscursus leert u in tien lessen tuinvogels en hun geluiden herkennen. Van huismus tot kramsvogel en van koolmees tot zanglijster. Met handige tips, filmpjes en ezelsbruggetjes om te leren kijken en te genieten van vogels in uw tuin.

Ja, ik doe mee met de gratis cursus

Waarom zien we nu bijna nergens woerden?

Tijdens de ruiperiode krijgen we regelmatig verontruste berichten van mensen die de mannetjeseenden (woerden) ‘kwijt’ zijn.

Hoe zit dat?

Doe de gratis Postcode Vogelcheck en ontdek welke tuinvogels in de buurt leven. Ontvang dan makkelijke en praktische tuintips voor die vogels.

Doe de Postcode Vogelcheck

Koop kaas voor een toekomst mét weidevogels

Alle FrieslandCampina-boeren op Terschelling hebben besloten hun melk op het eiland te laten verwerken tot PolderPracht-kaas. Hierdoor gaan zij meer land natuurvriendelijk beheren, zodat de toekomst van de weidevogels op het eiland er rooskleurig uitziet. Vogelbescherming juicht deze ontwikkeling va

lees bericht

Nestkast Wilck

Deze nestkast (invliegopening 28 mm) is geschikt voor pimpelmezen en zwarte mezen. Bovendien is de Nestkast Wilck voorzien van een mooie trendy kleur en een leuk design. Een aanwinst voor uw tuin. Actie: Van € 14,95 voor € 9.99.

Bestel (alleen) in onze webshop