Samen voor vogels en natuur

Dramatische achteruitgang insecten

In Duitse natuurgebieden is 75% van de insecten verdwenen! 75% van het vogelvoer voor jonge vogels weg. Je vraagt je af hoe vogels überhaupt nog kunnen overleven. Veel vogels doen dat dus ook niet.

Opmars bijeneters gaat door

Het zien van een bijeneter brengt iedereen in vervoering. Die kans wordt steeds groter, want de noordgrens van het broedgebied blijft zich uitbreiden naar het noorden. Nederland blijft voor bijeneters een lastige horde. Dit jaar hebben er vijf paartjes gebroed in ons land.

Vogelgids

Weidevogels redden? Zo doen we dat!

Grutto’s en andere weidevogels hebben het moeilijk in ons land. Ze hebben drassige grond en bloemrijke weides nodig om te overleven. Vogelbescherming ondersteunt lokale initiatieven van weidevogelboeren en burgers bij de aankoop van grond om bloemrijke weide te realiseren.

Helpt u ook mee?

Vijf Brabantse steden zorgen voor extra woonruimte voor vogels en vleermuizen

lees wat zij gaan doen

Gratis magazine
Vogels dichterbij

Houdt u ook van vogels en natuur? Bestel dan Vogels dichterbij van Vogelbescherming. Vol met tips over vogels kijken en hoe u van uw tuin een vogelparadijs maakt.

Bestel gratis magazine

‘Vertrouwen in de Toekomst’ heeft geen aandacht voor natuur

De gezamenlijke natuurorganisaties (LandschappenNL, Vogelbescherming Nederland, Stichting de Noordzee, SoortenNL, IVN en IUCN NL) zijn ronduit teleurgesteld in het vandaag gepresenteerde regeerakkoord tussen VVD, CDA, D66 en Christenunie.

lees bericht

De nieuwe agenda en kalender 2018!

Met de allernieuwste agenda en kalender 2018 van Vogelbescherming kunt u alvast op uw gemak het komende jaar inplannen. Extra voordeel als u ze samen bestelt!

Bestel hier