Samen voor vogels en natuur

Mijn tuin een vogelparadijs

Doe de gratis Postcode Vogelcheck en ontdek welke tuinvogels in de buurt leven. Ontvang dan makkelijke en praktische tuintips voor die vogels.

Doe de Postcode Vogelcheck

Nog even ....

De wereld buiten de nestkast lokt! De steenuil jongen nemen af en toe een kijkje buiten de kast en wagen zich op de tak voor de nestkast, waar ze alle ruimte hebben om te fladderen, een sprintje te trekken en op de kast te klimmen. Nog even volop genieten!

ga snel kijken

Vogelgids

Help vogels van de Rode Lijst

Er staan maar liefst 87 soorten op de nieuwe Rode Lijst. Dat is bijna de helft van alle soorten die in ons land broeden!
Samen kunnen we de Rode Lijst korter maken. Met uw gift steunt u de verbetering van leefgebied voor vogels van de Rode Lijst.

Help ook mee

Hoe oud wordt een vogel?

Sommige vogels worden niet eens 1 jaar oud, andere vogels zoals ‘Wisdom’ de albatros bijna 70! Hoe weten we dat allemaal? En hoe helpt deze kennis om vogels te beschermen?

Gratis magazine vogels dichterbij

Houdt u ook van vogels en natuur? Bestel dan Vogels dichterbij van Vogelbescherming. Vol met tips over vogels kijken en hoe u van uw tuin een vogelparadijs maakt.

Bestel gratis magazine

Dank u wel!

Dankzij iedereen die Vogelbescherming heeft geholpen, leden en niet-leden, vele organisaties en financiers, konden we in 2017 het nodige voor elkaar krijgen. In een krap kwartier leest u de hoogtepunten van het afgelopen jaar. En een overzicht van onze activiteiten en jaarrekening downloaden.

Naar het jaarverslag

Vogelcursus voor beginners

In 10 online vogellessen leert u veel vogels en hun geluiden herkennen. Met handige tips en filmpjes om van vogels te genieten. Onze ambassadeurs Nico de Haan en Camilla Dreef hebben de lessen samengesteld.

ik doe mee met de gratis cursus