Samen voor vogels en natuur

De oogst van 15 jaar tuinvogels tellen

Al 15 jaar tellen tienduizenden mensen de vogels in hun tuin, allemaal tegelijk in één weekend. Wat heeft dat tellen nou opgeleverd in al die jaren?

Gespikkelde wintervisite

In de winter kunt u een heleboel (deels) gespikkelde vogels in de tuin zien. Denk aan spreeuw, zanglijster, koperwiek en kramsvogel. Waarom vooral in de winter? En waarom hebben die vogels toch al die stippen?

Lijkt het u leuk, wat van die gespikkelde wintervisite?

Vogelgids

Stop illegale jacht!

Rond de Middellandse Zee zijn alle BirdLife Partners actief met de bestrijding van illegale jacht. Hun inzet vergroot ook de kansen voor 'onze' trekvogels.
Ook u kunt iets doen. Uw donatie helpt ons om allerlei activiteiten en maatregelen in de landen rond de Middellandse Zee te ontwikkelen.

Helpt u ook mee?

Dank u wel!

Dit zijn mijlpalen voor Vogelbescherming, met dank aan alle volgers, leden, vrijwilligers en liefhebbers!

lees bericht

Gratis magazine Vogels dichterbij

Houdt u ook van vogels en natuur? Bestel dan Vogels dichterbij van Vogelbescherming. Vol met tips over vogels kijken en hoe u van uw tuin een vogelparadijs maakt.

Bestel gratis magazine

Open brief aan de supermarkten

Op 12 december maakte Albert Heijn bekend duurzaam geproduceerde melk te gaan verkopen. Een week daarvoor namen Jumbo en Aldi een vergelijkbaar besluit. In een open brief roepen we op om ook bij te dragen aan het redden van weidevogels, insecten en wilde planten.

lees bericht

Stern 8x32:
de ideale instapkijker!

Speciale aanbieding ter gelegenheid van 15 jaar Nationale Tuinvogeltelling: tijdelijk met 15% korting. Leden krijgen zelfs 25% korting.

Bestel hier