Tuinonderhoud

Houdt u van vogels en wilt u meehelpen aan de bescherming van vogels en natuur in Nederland? Word dan, net als ruim 500 anderen, ook vrijwilliger bij Vogelbescherming. Er is altijd iets te doen, of u nu alle tijd heeft of zeer beperkte tijd heeft. Alle inzet wordt gewaardeerd en draagt bij aan ons doel: het beschermen van vogels en hun leefgebieden, of dat nou de natuurgebieden in Nederland zijn of onze tuinen. Vogelbescherming zet zich in op vele terreinen.

Wat biedt Vogelbescherming aan vrijwilligers?

Zinvol en leuk werk in een prettige werkomgeving, met mensen die hetzelfde doel nastreven: een leefbare wereld voor vogels én mensen. We bieden inhoudelijke begeleiding bij de werkzaamheden door een vaste coördinator, een onkostenvergoeding, een eindejaarsgeschenk en deelname aan de jaarlijkse vrijwilligersdag. Vrijwilligers ontvangen ook 5x per jaar het prachtige tijdschrift Vogels en aantrekkelijke kortingen in onze winkel.

Tuinonderhoud

Heeft u groene vingers en vind u het leuk om (samen) bezig te zijn in de tuin? Dan is dit een functie voor u. Vogelbescherming maakt zich hard voor een leefbare stedelijke omgeving voor vogels en mensen. Dat betekent: groene tuinen, voedsel en nestgelegenheid voor vogels en mensen die hiervan genieten. In de tuin bij ons kantoor in Zeist is een vogelvriendelijke tuin aangelegd waar bezoekers van de winkel bijvoorbeeld een nieuwe verrekijker kunnen proberen. Om deze tuin te onderhouden, zoeken we vrijwilligers die in het voor- en najaar een paar dagen of dagdelen een steentje willen bijdragen aan het onderhoud van deze tuin.

Waar draag je aan bij?

• Je helpt de tuin van Vogelbescherming aantrekkelijk te maken voor vogels.
  • Je vergroot de bewustwording over vogels en natuur bij onze bezoekers.

Waar werk je?

Het werk vindt plaats in de tuin rondom ons kantoor in Zeist. Materialen om het onderhoud uit te kunnen voeren zijn aanwezig.

Profiel vrijwilliger tuinonderhoud

• je bent in staat zelfstandig naar Zeist te reizen
  • je hebt groene vingers
  • je bent enthousiast over vogels, natuur en tuinen
  • je hebt basiskennis van een tuininrichting waar vogels baat bij hebben

Wat biedt Vogelbescherming Nederland?

Je krijgt:

• een vast aanspreekpunt bij Vogelbescherming en goede begeleiding van je werkzaamheden
  • updates over het werk van Vogelbescherming
  • een eindejaarsgeschenk
  • korting in de winkel van Vogelbescherming
  • een onkostenvergoeding voor gemaakte reiskosten
  • een uitnodiging voor de jaarlijkse vrijwilligersdag
  • toegang tot extranet, het platform voor alle vrijwilligers van Vogelbescherming
  • een vrijwilligersovereenkomst

Vogelbescherming zorgt ervoor dat alle randvoorwaarden aanwezig zijn om het werk goed en gemotiveerd uit te kunnen voeren.

Interesse?

Neem dan contact op met Marjanne Klok.

Marjanne Klok, Medewerker Vogelbescherming