Winkeloverzicht / Ron Steemers

Vrijwilliger winkel - kom jij ons team versterken?

Onze winkel is dé ontmoetingsplek voor de leden van onze vereniging en verder voor iedereen die vogels en natuur een warm hart toedraagt. Je kunt er terecht voor een rijk assortiment aan artikelen die vogels kijken nog leuker maken. Van de leukste vogelcadeautjes tot de mooiste verrekijkers en telescopen en vogelboeken, maar ook nestkastjes en voedersystemen. We streven er iedere dag naar dat elke bezoeker blij naar huis gaat en terugkijkt op een inspirerend bezoek.

Er is maar één winkel zoals die van Vogelbescherming. Onze klanten komen van heinde en verre om ons te bezoeken; in veel gevallen doen zij bij ons de aankoop waar ze jarenlang van gaan genieten. Het is bijzonder om daar bij te kunnen helpen. De winst komt helemaal ten goede aan het beschermen van vogels en hun leefgebieden. Vanwege enkele verschuivingen is er ruimte ontstaan in ons team van winkelvrijwilligers.

Jouw rol

Je bent het visitekaartje van onze vereniging! Onze leden en andere relaties komen niet alleen iets kopen, maar verwachten ook een gezellig en boeiend bezoek. Onze winkel is een van de weinige persoonlijke contactpunten van Vogelbescherming, dus we stellen alles in het werk om onze bezoekers de tijd te geven en hen blij te maken. Je speelt daarbij een cruciale rol en je helpt actief mee aan onze doelstelling.

Wat ga je doen?

• (Verkoop) advies aan klanten over diverse producten van hoge kwaliteit, zoals nestkasten en vogelvoer, boeken, wenskaarten, mooie cadeauartikelen en optiek.
  • Afhandelen van kassatransacties.
  • De winkelvoorraad aanvullen en voorraadruimtes op orde houden.
  • Input van klanten actief doorspelen om onze dienstverlening nog beter te maken.

Hoeveel tijd?

We willen graag dat je (minimaal) 1 dag per week beschikbaar bent. In principe een vaste dag, maar als je liever flexibel wilt zijn – bijvoorbeeld 2 dagdelen per week - dan is dat zeker ook bespreekbaar.

Je profiel

Je hebt minimaal MBO werk- en denkniveau en een sterk gevoel voor klanten (-binding) en –service. Je hebt een open instelling en je wordt enthousiast als je mensen op hun gemak stelt en goed kunt helpen bij het maken van hun keuze. Daarbij gebruik je wellicht je eigen ervaring(en), maar alleen als dat de klant verder helpt. Je bent een echt mensenmens en uiteraard heb je affiniteit met vogels, natuur en de doelstelling van Vogelbescherming Nederland. Je hoeft geen vogelaar te zijn en (technische) kennis over verrekijkers leer je bij ons. Kortom, we zoeken enthousiaste kandidaten die ons team op korte termijn willen versterken.

Wat kun je van Vogelbescherming verwachten?

• Je komt meteen terecht in een enthousiast team en een gezellige werksfeer.
  • Omdat onze winkel gevestigd is in het kantoor, maak je snel kennis met veel collega’s van onze vereniging, de oudste natuurorganisatie van Nederland.
  • Je zult veel opsteken over de natuur, vogels en onze producten.
  • Je krijgt een onkostenvergoeding en eindejaarsgeschenk.
  • Je neemt deel aan onze jaarlijkse vrijwilligersdag.
  • Je krijgt personeelskorting in onze winkel.

Enthousiast geworden en wil je meer weten?

Neem dan contact op met Avivah Veldhuizen. "Werken in de mooiste winkel met ons enthousiaste vrijwilligersteam. Om samen onze leden te helpen met kiezen, dat is het leukste wat er is!" Ik ben op dinsdag, donderdag en vrijdag aanwezig.

Avivah Veldhuizen