Actueel

2e leg IJsvogels

29.05.17 Het gaat goed met de ijsvogels in Nederland. Na enkele zachte winters zijn de aantallen omhoog geschoten. Ook 2017 lijkt een goed broedjaar te worden. Veel ijsvogels zijn al aan hun tweede nest begonn..

Laat uw stem horen!

07.05.17 De Ledenraad van Vogelbescherming vertegenwoordigt alle leden. Elke voorjaar zijn er verkiezingen. Stemmen kan van 15 april tot 15 mei 2017. Laat uw stem niet verloren gaan!

Laat uw stem horen!

30.04.17 De Ledenraad van Vogelbescherming vertegenwoordigt alle leden. Elke voorjaar zijn er verkiezingen. Stemmen kan van 15 april tot 15 mei 2017. Laat uw stem niet verloren gaan!

Laat uw stem horen!

23.04.17 De Ledenraad van Vogelbescherming vertegenwoordigt alle leden. Elke voorjaar zijn er verkiezingen. Stemmen kan van 15 april tot 15 mei 2017. Laat uw stem niet verloren gaan!

Bonte pieten het dak op

27.03.17 In deze periode van het jaar beginnen scholeksters hun territoria weer te bezetten. Rondvliegende paartjes zijn nu te zien en luid en duidelijk te horen zowel langs het wad, als in het landelijk gebie..

Blog

Is uw tuin een Tuinreservaat?

21.03.17 De Jaarrond Tuintelling heeft nóg meer aandacht voor het aantrekkelijk maken van de eigen tuin voor wilde dieren en planten. Het is namelijk mogelijk om uw tuin aan te melden als Tuinreservaat!

Grutto met een identiteitscrisis

21.03.17 Rob Buiter was deze winter met een groep Groningse en Texelse biologen op bezoek op de Banc d’Arguin in Mauritanië. Hij schreef een gastblog over.

Blog

Zingend toendra trio in de achteruit

21.02.17 Kleine doorzetters zijn het, de zangvogels van de toendra die je elke winter in Nederland kan terugvinden: frater, strandleeuwerik en sneeuwgors.