Toon alles in de buurt

Door Sara Weyden
Tuinvogelconsulent

Sara Weyden

Graag ben ik buiten en ik houd van lekker veel groen om me heen. Vogels houden daar ook van. Als je je tuin vogelvriendelijk maakt, kom je vanzelf bij meer groen in de tuin, maar ben je meteen ook bezig met ander leven om je heen. Bijvoorbeeld insecten. Vogels maken deel uit van een natuurlijk systeem en ik wil daar graag als tuinvogelconsulent aan bijdragen!

Tuinvogelconsulenten geven persoonlijk advies op maat over vogelvriendelijke tuin-, balkon- en schoolpleininrichting. De Tuinvogelconsulenten komen bij u langs om de mogelijkheden te bespreken voor een vogel- en natuurvriendelijke tuin. En schrijven op basis daarvan een advies op maat met praktische tips afgestemd op wensen en mogelijkheden. De kosten voor het opstellen van het rapport bedragen 25 euro voor particulieren (leden Vogelbescherming) en 40 euro voor niet-leden van Vogelbescherming en scholen.

Bekijk op de kaart

Limburg

Sara Weyden:

Het is zo leuk om mijn tuin eens anders te bekijken. Wat is voor vogels nu een fijne tuin? Dat maakt dat je net wat anders tuiniert en meer tijd hebt om te genieten van de tuin en de vogels!

Heeft u een vraag over nestkasten of iets anders buiten het aanvragen van een tuinadvies? Stel dan uw vraag hier.

Aanvraag tuinadvies

Kosten voor een tuinadvies zijn € 25,- voor leden en € 40,- voor niet leden.
Kijk hier hoe Vogelbescherming omgaat met uw persoonlijke gegevens.