Toon alles in de buurt

Door Marion van Lier
Tuinvogelconsulent

Marion van Lier

Een natuurrijke tuin zal veel dieren aantrekken die op zoek gaan naar eten, nestgelegenheid of een beschutte plek waar ze veilig zijn voor natuurlijke vijanden. Zo’n tuin is vol leven met getjilp, gescharrel, gebadder en langsscherende vogels, vlinders en bijen. Vanuit mijn kennis als hovenier geef ik u graag advies. In de praktijk blijkt dat kleine aanpassingen al een groot effect kunnen hebben en de biodiversiteit in uw tuin zal toenemen.

Tuinvogelconsulenten geven persoonlijk advies op maat over vogelvriendelijke tuin-, balkon- en schoolpleininrichting. De Tuinvogelconsulenten komen bij u langs om de mogelijkheden te bespreken voor een vogel- en natuurvriendelijke tuin. En schrijven op basis daarvan een advies op maat met praktische tips afgestemd op wensen en mogelijkheden. De kosten voor het opstellen van het rapport bedragen 25 euro voor particulieren (leden Vogelbescherming) en 40 euro voor niet-leden van Vogelbescherming en scholen.
In het verband met de drukte in het voorjaar kan de afhandeling van uw aanvraag iets langer duren. We hopen dat u daar begrip voor heeft.

De Bilt, Bilthoven, Utrecht, Zeist

Aanvraag tuinadvies

Kosten voor een tuinadvies zijn € 25,- voor leden en € 40,- voor niet leden.
Kijk hier hoe Vogelbescherming omgaat met uw persoonlijke gegevens.