Gastheer-/vrouw voor Vogelbescherming in Zeist

In de winkel kan iedereen terecht voor artikelen die het vogels kijken nog leuker maken, zoals vogelvoer, cadeauartikelen, vogelboeken en het beste assortiment optiek in Nederland, waaronder verrekijkers en telescopen. We willen dat elke bezoeker tevreden is. De winst die de winkel genereert, komt ten goede aan onze missie: het beschermen van vogels en hun leefgebieden. Jaarlijks komen hier zo’n 30.000 mensen op bezoek.

Omdat de winkel op zaterdag altijd is geopend, maar ons kantoor gesloten is, zoeken we een representatieve vrijwillige gastvrouw/-heer. In deze functie ben je het visitekaartje voor de vereniging. Je verwijst bezoekers door of beantwoordt vragen. De functie maakt onderdeel uit van het winkelteam.

Heb je een passie voor vogels en natuur én vind je het leuk om je op zaterdag hiervoor vrijwillig in te zetten? Dan komen we graag in contact met jou!

Functieomschrijving

• optreden als gastvrouw/heer voor bezoekers en klanten
  • uitvoeren van licht receptiewerk: (telefonisch) beantwoorden van vragen en/of doorsturen van e-mails
  • assisteren bij het uitgeven van leenverrekijkers en leenfietsen
  • licht ondersteunend administratief werk of andere klussen voor de winkel

Tijdsbesteding

Op zaterdag ben je in principe beschikbaar, wellicht incidenteel op zondag. In overleg kan eventueel ook een zaterdag om de week gewerkt worden.

Jouw profiel

• Je hebt een positieve, commerciële en klantvriendelijke instelling en sterk gevoel voor service.
  • Je bent oplossingsgericht.
  • Meer dan gemiddelde kennis over vogels is een pré.
  • Je hebt gemiddelde kennis van Office (minimaal Word) en kunt een eenvoudige telefooncentrale bedienen.

Wat biedt Vogelbescherming?

• een enthousiast winkelteam en een gezellige werksfeer
  • je werkt samen met andere vrijwilligers van de winkel en wordt begeleid en aangestuurd door de vaste medewerkers
  • onkostenvergoeding
  • eindejaarsgeschenk
  • je wordt op de hoogte gehouden van het werk van Vogelbescherming
  • jaarlijkse vrijwilligersdag

Vogelbescherming zorgt er voor dat alle randvoorwaarden aanwezig zijn om het werk goed en gemotiveerd uit te kunnen voeren.

Interesse?

Neem dan contact op met Martijn.
"Werken in de mooiste winkel met ons enthousiaste vrijwilligersteam. Om samen onze leden te helpen met kiezen, dat is het leukste wat er is!"

Martijn Overbeeke, retail manager Vogelbescherming