Toon alles in de buurt

Door Selma Kers
Tuinvogelconsulent

Selma Kers

Als tuinvogelconsulent zet ik mij graag in om kleine stukjes Nederland te vergroenen. Fijn dat u dezelfde wens deelt: het trekken van (meer) vogels naar uw tuin en/of balkon. Ik adviseer u bijvoorbeeld over veilige schuilplekjes, water, voedsel, nestgelegenheid, en een gevarieerde en gelaagde begroeiing. Samen met de vogels zullen ook andere dieren profiteren van uw natuurlijke oase. Zo helpt u de biodiversiteit in Nederland vooruit. Veel vogel- en tuinplezier gewenst. Kom ook gerust eens kijken in mijn eigen tuin, voor alles wat groeit en bloeit en rondvliegt. Als kind was ik al dol op vogels - hun nesten, eieren, gedrag en uiterlijk - en die liefde krijgt hier ruim baan. Bij het tuinieren probeer ik altijd het planten- en dierenleven te verrijken. Groot is mijn vreugde als dit vruchten afwerpt. Dat gaat u vast ook lukken! Vogels blij, u blij, ik blij.

Tuinvogelconsulenten geven persoonlijk advies op maat over vogelvriendelijke tuin-, balkon- en schoolpleininrichting. De Tuinvogelconsulenten komen bij u langs om de mogelijkheden te bespreken voor een vogel- en natuurvriendelijke tuin. En schrijven op basis daarvan een advies op maat met praktische tips afgestemd op wensen en mogelijkheden. De kosten voor het opstellen van het rapport bedragen 25 euro voor particulieren (leden Vogelbescherming) en 40 euro voor niet-leden van Vogelbescherming en scholen.

Den Haag en omgeving

Selma Kers:

“Graag adviseer ik over het vogelvriendelijk maken van uw tuin of balkon, waarvan ook andere dieren profiteren.”

Aanvraag tuinadvies

Kosten voor een tuinadvies zijn € 25,- voor leden en € 40,- voor niet leden.
Vogelbescherming kan uw gegevens gebruiken om u te informeren over haar projecten en producten. Als u daar bezwaar tegen hebt, kunt u dat aangeven via info@vogelbescherming.nl.