Toon alles in de buurt

Door Marchel Stienstra
WetlandWacht

Marchel Stienstra

We, Jacob Bosma en ik, bezoeken regelmatig de Groote Wielen om te kijken naar de ontwikkelingen in het gebied, maar zeker om te genieten van al het moois in de Groote Wielen zoals bijvoorbeeld vogels, vlinders en libellen. Dat moois kan verstoord worden door allerlei factoren. Dus ziet of hoort u iets wat bedreigend is voor het gebied, of wilt u informatie over het gebied, neem dan contact op met Jacob of mij.

Voor de bescherming van wetlands werkt Vogelbescherming Nederland samen met een effectief systeem van vrijwilligers: het netwerk van WetlandWachten. De ongeveer 85 WetlandWachten in Nederland fungeren als ogen en oren in het veld. Ze houden ‘hun’ wetland in de gaten en ondernemen actie als er bedreigende ontwikkelingen voor natuur zijn. Verder stimuleren ze lokale en regionale beschermingsactiviteiten waar mogelijk. WetlandWachten hebben vaak veel kennis van vogels en hun leefomgeving en van het natuurgebied waar zij actief zijn. U kunt contact opnemen met de WetlandWacht over ontwikkelingen in desbetreffend natuurgebied die relevant zijn voor vogels.

De Groote Wielen

Marchel Stienstra:

"In de vroege ochtend genieten van de rust en een kakofonie van geluid! Van de winterkoning tot de ooievaar!"

Vogelbescherming kan uw gegevens gebruiken om u te informeren over haar projecten en producten. Als u daar bezwaar tegen hebt, kunt u dat aangeven via info@vogelbescherming.nl.