Huismus / Shutterstock Toon alles in de buurt

Diervriendelijkste straat van Nederland

In Dorst (bij Breda) heeft een groep inwoners de ambitie hun straat de ‘meest diervriendelijke straat’ van Nederland te maken. Twee Tuinvogelconsulenten van Vogelbescherming helpen hen daarbij. Tijdens een serie speeddates gaven zij advies over hoe je meer vogels in de tuin krijgt.

De bewoners hebben aan de gemeente gevraagd of de plantsoenen ook worden aangepast. Zo willen ze dat er een insectenhotel in het gemeenteplantsoen komt. De nabijgelegen kerk heeft intussen ook interesse getoond om aan het project mee te werken en heeft toestemming gegeven om vleermuiskasten te plaatsen. En zo breidt het sympathieke project zich steeds verder uit.

Start

Maart 2017

Samen met

De inwoners van Dorst en de vrijwillige tuinvogelconsulenten van Vogelbescherming!

Locatie

Dorst (bij Breda)

Vogelbescherming beschikt over een grote groep vrijwillige Tuinvogelconsulenten die op verzoek advies kunnen geven over vogelvriendelijke tuinen. Zij gaan dan bij een tuineigenaar op bezoek en inventariseren de mogelijkheden en wensen. Met deze informatie wordt een advies op maat op papier gezet.

Wilt u ook hulp om uw tuin vogelvriendelijker in te richten, neem dan ook contact op met een van onze Tuinvogelconsulenten en vraag naar de mogelijkheden!

Helpt u mee?

Gierzwaluwen zijn steeds meer aangewezen op nestgelegenheid die wij creëren. Moderne gebouwen bieden weinig ruimte voor hun nesten. Nestkasten voor gierzwaluwen mogen dan ook niet ontbreken in een diervriendelijke tuin of straat. In veel steden zijn vrijwilligers actief die nestkasten ophangen. Wij helpen mee om de kasten te kopen en te plaatsen, u ook?