Samen voor vogels en natuur

Beleef de Lente live

Iedereen kan meegenieten met het liefdesleven van vogels. De publiekslievelingen ooievaar, steenuil en slechtvalk zijn er ook nu weer bij.

naar de webcams

Winkel op afspraak open

In verband met het Coronavirus COVID-19 heeft Vogelbescherming besloten het kantoor tot nader bericht te sluiten. De winkel is beperkt en alleen op afspraak open. Tot en met augustus worden er geen excursies georganiseerd. Onze webshop is wel gewoon open.

lees hoe u een afspraak kunt maken

Vogelgids

Online cursus Tuinvogels in Nederland

In deze vogelcursus voor beginners leert u in tien vogellessen veel tuinvogels en hun geluiden herkennen. Met handige tips, filmpjes, ezelsbruggetjes en leuke weetjes om nog meer van vogels te genieten. Leuk en leerzaam!

Ja, ik meld mij aan

Kappen met kappen!

Planten en bomen knallen de lucht in en iedereen is lustig aan het snoeien en kappen, in tuinen én in gemeenteplantsoenen. Niet zo’n goed idee, want vogelnesten worden erdoor verstoord.

Gezond riet voor de grote karekiet

Dankzij ingrijpen van Vogelbescherming is de daling van de grote karekiet gestopt. Dit is het moment om door te pakken en in te zetten op groei.

Helpt u ook mee met een gift?

Acht miljoen euro Waddenfonds voor Holwerd aan Zee

Het Waddenfonds heeft bekend gemaakt het project Holwerd aan Zee met ruim 8 miljoen euro te steunen. Met dit besluit van het Waddenfonds is een belangrijke stap gezet richting volledige financiering van dit iconische plan.

Maandaanbieding

Deze nestkast is gemaakt van het duurzame materiaal houtbeton. De invliegopening van 28 mm is geschikt voor pimpelmees en zwarte mees, maar ook bonte vliegenvanger. Alleen deze maand voor maar €19,99!

Bestel nu!