naar vogelbescherming.nl Vogelbescherming Nederland - Samen voor vogels en natuur

Huiszwaluw

Groene specht

Havik

IJsvogel

Spreeuw

Op 17 februari om 8 uur gaan de camera's aan   *   Al 3 eieren bij de bosuil!   *   BREAKING: 1e ei bij de bosuil, bekijk de clip!   *   Welke soorten gaan we volgen? Vanaf 3 februari maken we dagelijks 1 soort bekend!   *   Als 1e weten welke nieuwe soorten we volgen in 2019? Neem de nieuwsbrief!

Vogelzintuigen

Binnen | 2 uur | Groep 7-8 | Vind ik leuk | Bewaar deze les | 818x

Werkblad - Leerlingen begrijpen hoe vogels hun zintuigen gebruiken. Met zeven eenvoudige proefjes leer je over horen en zien bij vogels en bij mensen en je leert over licht en geluid. Kan een vogel kleuren zien? En zien ze diepte? Hebben vogels oren? En waarom kunnen uilen ’s nachts zo goed zien? Wat is ultraviolet? En wat is geluid eigenlijk?

Inhoud: 10 proefjes over horen en zien: leren over de functies van ogen en oren, bij mensen en vogels, en de beperkingen ervan. Kerndoelen: 34 (samenwerken in een groep), 40 (functioneren van dieren in hun leefomgeving, eigenschappen verschillende diersoorten), 41 (bouw van planten, dieren en mensen, de vorm en functie van hun onderdelen), 42 (onderzoek doen aan materialen en natuurkundige verschijnselen).
21ste eeuwse vaardigheden: communiceren, samenwerken, kritisch denken, informatievaardigheden, creatief denken.
Vaardigheden OOL: waarnemen, experimenteren, verwerken & concluderen.
Overige vaardigheden: denken in vorm-functierelaties (denkvaardigheden