naar vogelbescherming.nl Vogelbescherming Nederland - Samen voor vogels en natuur

Kauw

Huiszwaluw

Voedertafel

Lepelaar

Geen broedsel

Havik

Hoe zal het de jonge vogels vergaan in deze tropische dagen?   *   Vierde zwaluwjong groeit als kool   *   Vandalen? Of gewoon slimme vogels..   *   Voor alle vaders❤️   *   Aan tafel bij de ooievaars

Vogelzintuigen

Binnen | 2 uur | Groep 7-8 | Vind ik leuk | Bewaar deze les | 913x

Werkblad - Leerlingen begrijpen hoe vogels hun zintuigen gebruiken. Met zeven eenvoudige proefjes leer je over horen en zien bij vogels en bij mensen en je leert over licht en geluid. Kan een vogel kleuren zien? En zien ze diepte? Hebben vogels oren? En waarom kunnen uilen ’s nachts zo goed zien? Wat is ultraviolet? En wat is geluid eigenlijk?

Inhoud: 10 proefjes over horen en zien: leren over de functies van ogen en oren, bij mensen en vogels, en de beperkingen ervan. Kerndoelen: 34 (samenwerken in een groep), 40 (functioneren van dieren in hun leefomgeving, eigenschappen verschillende diersoorten), 41 (bouw van planten, dieren en mensen, de vorm en functie van hun onderdelen), 42 (onderzoek doen aan materialen en natuurkundige verschijnselen).
21ste eeuwse vaardigheden: communiceren, samenwerken, kritisch denken, informatievaardigheden, creatief denken.
Vaardigheden OOL: waarnemen, experimenteren, verwerken & concluderen.
Overige vaardigheden: denken in vorm-functierelaties (denkvaardigheden