naar vogelbescherming.nl Vogelbescherming Nederland - Samen voor vogels en natuur

Lepelaar

Nijlgans

Geen broedsel

Kauw

Geen broedsel

Gekraagde roodstaart

Fan van BDL? Help ook een Tikkie mee!   *   Ook het derde mereltje heeft het niet gered...   *   Beide jonge ooievaars zijn uitgevlogen   *   Nachtelijk bezoek bij de vijver   *   De jonge kerkuilen zijn geringd

Vogelzintuigen

Binnen | 2 uur | Groep 7-8 Vind ik leuk | Bewaar deze les | 1218x

Werkblad - Leerlingen begrijpen hoe vogels hun zintuigen gebruiken. Met zeven eenvoudige proefjes leer je over horen en zien bij vogels en bij mensen en je leert over licht en geluid. Kan een vogel kleuren zien? En zien ze diepte? Hebben vogels oren? En waarom kunnen uilen ’s nachts zo goed zien? Wat is ultraviolet? En wat is geluid eigenlijk?

Inhoud: 10 proefjes over horen en zien: leren over de functies van ogen en oren, bij mensen en vogels, en de beperkingen ervan. Kerndoelen: 34 (samenwerken in een groep), 40 (functioneren van dieren in hun leefomgeving, eigenschappen verschillende diersoorten), 41 (bouw van planten, dieren en mensen, de vorm en functie van hun onderdelen), 42 (onderzoek doen aan materialen en natuurkundige verschijnselen).
21ste eeuwse vaardigheden: communiceren, samenwerken, kritisch denken, informatievaardigheden, creatief denken.
Vaardigheden OOL: waarnemen, experimenteren, verwerken & concluderen.
Overige vaardigheden: denken in vorm-functierelaties (denkvaardigheden