Steenuil / Nature in Stock - Eric Medard Alle berichten

Camera’s Beleef de Lente van Vogelbescherming na 7 maanden nu echt uit

Geplaatst op 27 september 2019

De camera’s van het populaire webcamproject www.beleefdelente.nl van Vogelbescherming Nederland gaan na 7 maanden uitzenden nu echt uit. Om precies te zijn aanstaande zondag 29 september, om 20.00 uur. In het afgelopen half jaar zagen we in de vogelnesten een weelde aan soorten eten, paren, nesten bouwen, eieren leggen, jongen opvoeden, opgroeien en uitvliegen. Op dit moment zijn de camera's bij de steenuil, de kerkuil en de voedertafel nog in de lucht. Ga snel nog even live genieten van het lentegevoel!

De lente duurt normaal gesproken 3 maanden, bij Vogelbescherming duurde zij dit jaar ruim twee keer zo lang. Maar na 225 dagen live te zijn geweest, gaan de laatste camera's van Beleef de Lente nu dan toch echt uit. Traditiegetrouw is dat in juli, als alle jonge vogels gevolgen zijn. Maar de kerkuil en huiszwaluw wisten van geen ophouden, de nieuwe leg werd door duizenden mensen dagelijks op de voet gevolgd. Reden genoeg om de camera’s langer open te houden.

Beleef de Lente trekt al jaren honderdduizenden trouwe kijkers, dit jaar keken rond de 860-duizend unieke bezoekers naar het wel en wee van de vogels. Dit jaar volgde Vogelbescherming maar liefst 10 soorten, met daarnaast nog een webcam op de voedertafel. Als de camera’s komende zondag sluiten blijven de clipjes met hoogtepunten en de samenvattingen gewoon beschikbaar. Liefhebbers kunnen alles dus rustig terugkijken.

In het voorjaar van 2020 start Vogelbescherming met een nieuwe Beleef de Lente. Welke vogels er dan voor de camera’s gevolgd gaan worden maakt Vogelbescherming in een later stadium bekend.