Steenuil / Shutterstock

Nalaten aan de vogels

De liefde voor vogels en natuur is voor veel mensen een reden om Vogelbescherming op te nemen in hun testament. “Ik heb besloten met jullie mee te vliegen tot voorbij het einde”, zei een van onze leden ooit. Mooier hadden we het zelf niet kunnen zeggen.

Vogels geven het leven kleur. Van de koolmees op jouw balkon tot die zeldzame soort in de natuur, ze verdienen onze bescherming. Nu, maar ook over tien, twintig of vijftig jaar. Jouw steun is daarbij onmisbaar.

Je kunt de vogels op allerlei manieren helpen. Met voer en nestkasten in je tuin, door vrijwilligerswerk te doen of met een donatie aan Vogelbescherming. Ook met een gift in jouw testament laat je zien hoe veel de vogels voor je betekenen. Vlieg je ook met ons mee?

Als je wilt nalaten aan een goed doel, heb je een testament nodig. Dat hoeft niet heel ingewikkeld te zijn. Op deze pagina’s lees je er meer over. Wil je van gedachten wisselen in een persoonlijk gesprek? Neem dan gratis en vrijblijvend contact op met Jaap Hijmans, medewerker nalatenschappen

Persoonlijk contact

Neem voor meer informatie vrijblijvend contact op met

Jaap Hijmans, medewerker nalatenschappen
030-6937729
Neem contact met mij op

Of vraag hier de gratis brochure ‘Vlieg met ons mee aan.

Samen voor vogels en natuur

Voor het werk van Vogelbescherming zijn nalatenschappen van groot belang. We horen graag de inspirerende verhalen van ‘nalaters’. Welke rol spelen vogels in hun leven? Welk verschil willen zij maken met hun nalatenschap? Wil je weten wat anderen beweegt? Lees hier hun verhalen. Wij zijn ook benieuwd naar jouw verhaal!

Je nalatenschap

Om een goed doel zoals Vogelbescherming te laten delen in jouw nalatenschap, heb je een testament nodig. Je kunt dit zelf online regelen, of via een notaris. Wij ondersteunen je graag bij de voorbereidingen. Klik hier voor meer informatie over jouw testament of over het contact met de notaris.

Het bedrag dat je aan ons nalaat, kun je bestemmen voor een onderwerp dat je belangrijk vindt. Bijvoorbeeld educatie, onderzoek of de bescherming van bepaalde soorten. We adviseren je graag over de mogelijkheden.

Onder bepaalde voorwaarden kun je Vogelbescherming ook benoemen tot executeur. Wij zorgen dan dat alles conform jouw wensen wordt geregeld. Neem hierover vooraf contact op met onze medewerker nalatenschappen. Zo krijgt jouw nalatenschap voor ons een persoonlijk gezicht.

Informatie voor executeurs en nabestaanden

Wil je als executeur of nabestaande in contact komen met Vogelbescherming? Onze contactgegevens vind je hier

ANBI

Als ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling) betaalt Vogelbescherming géén erfbelasting. Wat je aan ons nalaat, komt dus volledig ten goede aan de bescherming van vogels en hun leefgebieden.