Blauwborst / Harry Jamont - Fotogalerij

Bedrijven

Vivara en Vogelbescherming werken nauw samen om de leefomstandigheden van vogels in onze directe omgeving te verbeteren. Veel Vivara-artikelen, zoals nestkasten en vogelvoer, dragen het logo van Vogelbescherming. Deze producten van de beste kwaliteit zijn allemaal vooraf getest op veiligheid, effectiviteit en duurzaamheid. Als je zo’n product koopt, dan ondersteun je Vogelbescherming financieel.

www.vivara.nl

Natuurhuisje.nl brengt mensen graag dichter bij de natuur. Voor iedere boeking doneren ze aan lokale natuurprojecten van hun partners, waaronder Vogelbescherming Nederland. Zo steunden zij het succesvolle Living on the Edge-programma en de boerenlandvogels. En tijdens Beleef de Lente 2021 kunnen we dankzij een bijdrage van Natuurhuisje.nl genieten van de visarenden in de Biesbosch.

www.natuurhuisje.nl

Buiten begint bij Bever. Je vindt hier alles op het gebied van buitensport: kleding, schoenen, tenten, GPS-apparatuur, accessoires en veel meer. Met 40 shops in Nederland en online is Bever altijd dichtbij. We delen met Vogelbescherming de liefde voor buiten en werken al jaren samen. Bever is, naast de winkel van Vogelbescherming, exclusief verkooppunt van Vogelbescherming-verrekijkers. Je kunt ze rustig bekijken en uitproberen in één van de Bever-winkels bij jou in de buurt.

www.bever.nl

Kite Optics ontwikkelt en levert verrekijkers en telescopen van uitstekende kwaliteit. Het groeiende, Vlaamse familiebedrijf is een belangrijke partner van Vogelbescherming en levert vele optische instrumenten voor onze vereniging, onder meer van ons huismerk. Voor elke verkochte verrekijker draagt Kite Optics een bedrag af voor de bescherming van bedreigde vogels.

www.kiteoptics.com

Natuurliefhebbers kunnen naar hartenlust grasduinen in boeken van Kosmos Natuur, de grootste groene uitgeverij van Nederland. Neem de paddenstoelengids van Gerhard mee tijdens een boswandeling, spot vogels met Petersons-vogelgids of leer de kleinste beestjes kennen met de insectengids van Chinery. Heb je groene vingers? Die zullen gaan jeuken van onze boeken over tuinieren. De beste schrijvers, fotografen en illustratoren kiezen voor Kosmos Natuur als hun uitgever.

www.kosmosuitgevers.nl

Vesteda en Vogelbescherming Nederland hebben de handen ineen geslagen om vogels een plek in de stad te geven. Vesteda zet zich in om haar bestaande woningportefeuille te verduurzamen en vogelvriendelijker te maken. Zo creëert Vesteda een omgeving waarin mensen zich thuis voelen. Vesteda en Vogelbescherming Nederland willen zich samen actief inzetten om andere partijen werkzaam in de vastgoedbranche te inspireren meer rekening te houden met vogels, vlinders en bijen rond hun gebouwen.

www.vesteda.com