Alle berichten

Ontdek de natuur in uw eigen tuin

Geplaatst op 8 april 2015

Telt u ook al het hele jaar door alle vogels in de tuin? We hopen dat u deze gegevens wilt delen via de Jaarrond Tuintelling. Via de site www.tuintelling.nl legt u eenvoudig de telling van vogels vast, maar ook van vlinders, bijen, hommels, egels en vele andere dieren. Daarmee helpt u de kennis van de Nederlandse soortenrijkdom vooruit.

Meer leven in de tuin

Zeven natuurorganisaties hebben de handen ineen geslagen en zijn samen de Jaarrond Tuintelling (www.tuintelling.nl) gestart. Deelnemers aan de Tuintelling tellen het hele jaar door al het leven in hun eigen tuin. In de gemiddelde Nederlandse tuin zit meer natuur dan mensen denken, bovendien is daar nog weinig over bekend.

Alle tuinen samen één natuurgebied

Met de Jaarrond Tuintelling zetten de zeven organisaties (Vogelbescherming Nederland, Sovon Vogelonderzoek Nederland, Zoogdiervereniging, Ravon, Floron, Eis en De Vlinderstichting) de Nederlandse tuinen als natuurgebied op de kaart. Stadsvogelcoördinator Jip Louwe Kooijmans van Vogelbescherming Nederland: “Alle tuinen in ons land bij elkaar vormen een natuurgebied dat vijf keer groter is dan de Oostvaardersplassen.”

Dus: doe mee en kijk op www.tuintelling.nl