Floris van Hest Alle berichten

Nieuwe directeur-bestuurder Vogelbescherming Nederland

Geplaatst op 13 april 2021

Floris van Hest (44) wordt de nieuwe directeur-bestuurder van Vogelbescherming Nederland. Floris is de afgelopen zes jaar als directeur-bestuurder bij Stichting De Noordzee succesvol werkzaam geweest.

De Raad van Toezicht en de Ledenraad zijn verheugd om na een gedegen selectieprocedure een opvolger voor Fred Wouters te hebben gevonden. Michiel Herkemij, voorzitter Raad van Toezicht: "Met Floris hebben we een ambitieuze en gedreven opvolger gevonden. In de complexiteit van de problematiek rondom klimaat, biodiversiteit, energie, stikstof en andere maatschappelijke thema’s zal hij het belang van vogels en hun leefgebieden behartigen. Hij zal impact genereren in Nederland en daarbuiten met mensen die vogels en natuur een warm hart toedragen. Floris zal Vogelbescherming vertegenwoordigen in Birdlife International."

Fred Wouters gaat 31 december 2021 met pensioen. Floris van Hest start op 1 september 2021 als zijn opvolger. Na een inwerkperiode neemt Floris het stokje over van Fred.

Floris van Hest: "Fred heeft een bijzonder krachtige organisatie opgebouwd en ik heb van dichtbij kunnen zien hoe Vogelbescherming tot oplossingen komt voor de bescherming van vogels. Ik heb veel zin om samen met alle medewerkers en leden van Vogelbescherming verder te bouwen aan de versterking van de natuur voor vogels. Er is zoveel moois te beschermen in zowel het unieke vogelland Nederland als daarbuiten."

Vogelbescherming internationaal

Veel vogels zijn trekvogels. Om ze goed te kunnen beschermen zijn wereldwijd sterke natuurorganisaties nodig. Vogelbescherming werkt samen met BirdLife Partners langs de trekroute en ondersteunt ze waar nodig.

Ons internationale werk