Kraanvogel / Hans Peeters Alle berichten

Laat je stem horen voor de Natuurherstelwet

Geplaatst op 4 juli 2023

De Europese natuur staat onder grote druk. Natuur die zo belangrijk is voor ons welzijn en ons voortbestaan, maar ook natuur die in slechte staat verkeert door verdroging, verlies van soorten en versnippering. En dat terwijl natuur hét antwoord is op veel problemen, zoals overstromingen en de effecten van klimaatverandering. Ook al is het op papier vaak goed geregeld, toch verkeert 80 procent van de Europese natuur in een slechte staat, na jarenlang pappen en nathouden.

Deze zomer stemt het Europees Parlement over een nieuwe Europese Natuurherstelwet die aangetaste natuur in Europa en Nederland moet helpen herstellen.

Vogelbescherming steunt dit wetsvoorstel en ziet het als een uitgelezen kans om weer meer natuur in Europa te krijgen. Maar Nederland wil niet meewerken. Samen met meer dan 200 internationale maatschappelijke organisaties sturen we een brief aan ministers en Europarlementsleden en we hebben jouw steun nodig!

Ben jij voor een sterke Natuurherstelwet? Zet ook je naam onder de brief die we met vele natuur- en milieuorganisaties hebben opgesteld. En waarvoor vele wetenschappers én bedrijven hun steun hebben uitgesproken. Dat kan via de (Engelstalige) site van onze internationale koepelorganisatie BirdLife International.

Help mee vogels beschermen

Vogels zijn er overal en altijd: alledaags en fascinerend, spannend en ontroerend tegelijk. Wij kunnen ons een wereld zonder vogels niet voorstellen. Help mee vogels beschermen en ontvang ook nog eens ons magazine Vogels.

Word lid