ijsvogel / Ton Petrus
Alle berichten

Een zee van plastic in het Diemerpark

Geplaatst op 17 september 2021

Het Diemerpark is het meest biodiverse park van Amsterdam. Er broeden minstens 50 vogelsoorten, waaronder rode lijstsoorten. Toch wil de gemeente nóg meer plastic sportvelden aanleggen. In deze podcast legt Leen Pauwels van de Vrienden van het Diemerpark uit waarom dat een heel slecht idee is en hoe ze de strijd aangaat.

Een goed gesprek over vogels en natuur in de stad én wat je daar allemaal zelf kan doen om die te helpen beschermen. Vogels tellen is een mogelijkheid, zodat duidelijk is of ze toe- of afnemen, de basis van al het beschermingswerk. Nestkasten plaatsen. De gemeente en andere instanties achter de broek zitten. Leen Pauwels van de Vrienden van het Diemerpark doet het allemaal. De co-hoofdredacteur van Vogels, Arjan Berben, maakt in deze podcast met Leen een wandeling door het park.

Bent u ook tegen de aanleg van plastic sportvelden in het Diemerpark? Teken dan de petitie van de Vrienden van het Diemerpark.

Podcast-serie: Vogelpassie

In deze podcast-serie gaat Arjan Berben - co-hoofdredacteur van Vogels - op stap met vogelbeschermers die hij bewondert. Wat zijn de drijfveren van deze mensen die net een stap verder gaan in het beschermen van vogels en natuur? Wat kunnen we van ze leren als we óók iets willen doen voor vogels, maar niet altijd weten hoe dat het beste kan?

Redactie en interview: Arjan Berben
Opname, productie en regie: Gus Maussen
Eindmontage en sound design: Frans de Rond
De tunes zijn ingesproken door: Jeannine Valeriano.

Online vogelgids

Ontdek meer dan driehonderd vogelsoorten in één online vogelgids met: vogelgeluiden, tekeningen, foto's, vogelaantallen en meer. In de online vogelgids van Vogelbescherming vind je vogels die in Nederland voorkomen.

naar de vogelgids