Navigatie overslaan

Uitgevlogen

Steenuil

Uitgevlogen

Vijver

Uitgevlogen

Kerkuil

Uitgevlogen

Slechtvalk

Uitgevlogen

Ooievaar

Uitgevlogen

Lepelaar

Uitgevlogen

Koolmees

Uitgevlogen

Bosuil

Uitgevlogen

Nijlgans

Uitgevlogen

Merel

Uitgevlogen

Torenvalk

Geen broedsel

Kauw

Geen broedsel

Gekraagde roodstaart

Hoe houd je een ei warm?

Binnen | 15 a 60 min | Groep 5-6 Vind ik leuk | Bewaar deze les | 1118x

Onderzoeksblad - Leerlingen doen zelfstandig onderzoek naar verschillende soorten nestmateriaal om hun ‘ei’ op temperatuur te houden. Wat werkt het beste? Ze kijken vervolgens wat er in de omgeving voorhanden is. Leerlingen leren zo wat een vogel nodig heeft om zich voort te planten en of dat bij hen in de buurt zou kunnen.

Kerndoelen: 33 (meten en rekenen met maten), 34 (samenwerken), 39 (zorgen voor dieren), 40 (functioneren dier in omgeving), 42 (onderzoek aan materialen en natuurkundige verschijnselen)
21e-eeuwse vaardigheden: communiceren, samenwerken, kritisch denken
Vaardigheden OOL: waarnemen, experimenteren (werken met hulpmiddelen), verwerken en concluderen
Overige vaardigheden: denken in vorm- en functierelaties (OOL denkwijzen)

Openen (PDF)

Deel deze lestip

Bekijk meer tips over

Onderzoekend leren Alle Beleef de Lente lestips