naar vogelbescherming.nl Vogelbescherming Nederland - Samen voor vogels en natuur

Lepelaar

Binnenkort

Iedere dag maken we via Twitter een soort bekend die dit jaar in Beleef de Lente zit. Volg ons ook daar en blijf op de hoogte!   *   Mevrouw bosuil heeft zojuist haar tweede ei gelegd! Wordt het een kast vol jonge uilen straks?   *   De lepelaars zijn ineens massaal terug in natuurgebied De Liede bij Haarlem waar ze broeden. Dat wordt spektakel voor de camera   *   Het eerste ei van Beleef de Lente 2020 is gelegd. De primeur - hoe kan het ook anders - is voor de bosuil   *   Nog heel even geduld. De camera's voor seizoen 2020 gaan open op 1 maart!

De beste plek voor een nestkast

Binnen | | Groep 5-6 Vind ik leuk | Bewaar deze les | 611x

Checklist - Leerlingen zoeken een geschikte plek voor hun nestkast op het schoolplein. Ze doen zelfstandig onderzoek in groepjes en rapporteren over oriëntatie (kompas), hoeveelheid zon (thermometer), hoogte (meetlint) en voorwaarden als aanvliegroute en rust. Ze leren hiermee wat een vogel nodig heeft om zich voort te planten.

Inhoud: meten met hulpmiddelen en verschillende grootheden om de beste plek voor een nestkast te vinden