Navigatie overslaan

Uitgevlogen

Steenuil

Uitgevlogen

Vijver

Uitgevlogen

Kerkuil

Uitgevlogen

Slechtvalk

Uitgevlogen

Ooievaar

Uitgevlogen

Lepelaar

Uitgevlogen

Koolmees

Uitgevlogen

Bosuil

Uitgevlogen

Nijlgans

Uitgevlogen

Merel

Uitgevlogen

Torenvalk

Geen broedsel

Kauw

Geen broedsel

Gekraagde roodstaart

De beste plek voor een nestkast

Binnen | | Groep 5-6 Vind ik leuk | Bewaar deze les | 791x

Checklist - Leerlingen zoeken een geschikte plek voor hun nestkast op het schoolplein. Ze doen zelfstandig onderzoek in groepjes en rapporteren over oriëntatie (kompas), hoeveelheid zon (thermometer), hoogte (meetlint) en voorwaarden als aanvliegroute en rust. Ze leren hiermee wat een vogel nodig heeft om zich voort te planten.

 

Inhoud: meten met hulpmiddelen en verschillende grootheden om de beste plek voor een nestkast te vinden
Kerndoelen: Kerndoelen: 33 (meten en rekenen met maten), 34 (samenwerken), 39 (zorgen voor dieren), 40 (functioneren dier in omgeving), 42 (onderzoek aan materialen en natuurkundige verschijnselen)
21e-eeuwse vaardigheden: communiceren, samenwerken, kritisch denken
Vaardigheden OOL: waarnemen, Experimenteren (werken met hulpmiddelen), Verwerken en concluderen
Overige vaardigheden: denken in systemen (OOL denkwijzen)

Openen (PDF)

Deel deze lestip

Bekijk meer tips over

Alle Beleef de Lente lestips