Samen voor vogels en natuur

Award Natuurinclusief bouwen

Vogelbescherming werkt al jaren hard aan een leefbare stad voor mensen én vogels. Daarom wordt dit jaar de Award Natuurinclusief Bouwen en Ontwerpen 2019 uitgereikt.

Inzenden kan vanaf nu!

Beleef de Lente gaat door

Nu de kerkuil en huiszwaluw bezig zijn met een nieuwe leg valt er nog zoveel te beleven dat Vogelbescherming besloten heeft deze camera’s open te houden. Ook de camera’s bij de steenuilen en de voedertafel blijven komende maand nog live.

Naar de webcams!

Vogelgids

Gratis cursus Tuinvogels

In deze online beginnerscursus leert u in tien lessen tuinvogels en hun geluiden herkennen. Van huismus tot kramsvogel en van koolmees tot zanglijster. Met handige tips, filmpjes en ezelsbruggetjes om te leren kijken en te genieten van vogels in uw tuin.

Ja, ik doe mee met de gratis cursus

Gifspuit achter slot en grendel

Sarie en Ko Katsman zijn trots op hun vogeltuin. “We wilden graag zo lang mogelijk in het jaar, zoveel mogelijk bloemen hebben. Goed voor insecten en dus ook voor vogels.”

Doe de gratis Postcode Vogelcheck en ontdek welke tuinvogels in de buurt leven. Ontvang dan makkelijke en praktische tuintips voor die vogels.

Doe de Postcode Vogelcheck

Provincieakkoorden vaal groen, graag wat meer ambitie

De coalitieakkoorden van de provincies bieden aanknopingspunten voor de natuur en geven kansen voor het herstel van boerenlandvogels. Toch zijn de (meeste) afspraken zo vaag, dat er te weinig urgentiebesef over de ernst van de biodiversiteitscrisis uit de coalitieprogramma’s spreekt.

lees bericht

Augustus actie

Deze maand krijg je maar liefst 15% korting op de Premium Voedersilomix 10 kilo! Onweerstaanbaar vogelvoer voor mussen, mezen, roodborsten en vinken. Alleen online geldig.

Bestel in onze webshop