Koekoeksbloem / Hans Peeters Toon alles in de buurt

Koekoeksbloem / Hans Peeters

Door Margriet Maas
Tuinvogelconsulent

Margriet Maas

Maakt u ook van uw tuin een “vogeltuin”? Daarmee geniet u niet alleen van alle vogels maar u draagt een “steentje” bij aan de biodiversiteit, iets waar onze natuur juist nu een hele grote behoefte aan heeft. Ik kan u vele tips geven waar u vervolgens dan als “bruggenbouwer” aan de slag kunt om ook van uw tuin een ware “vogeltuin” te maken. Maar ook voor andere diersoorten, denk hierbij aan o.a. vlinders, bijen en egeltjes is de “vogeltuin” prima toeven.

Tuinvogelconsulenten geven persoonlijk advies op maat over vogelvriendelijke tuin-, balkon- en schoolpleininrichting. De Tuinvogelconsulenten komen bij u langs om de mogelijkheden te bespreken voor een vogel- en natuurvriendelijke tuin. En schrijven op basis daarvan een advies op maat met praktische tips afgestemd op wensen en mogelijkheden. De kosten voor het opstellen van het rapport bedragen 30 euro voor particulieren (leden Vogelbescherming) en 47,50 euro voor niet-leden van Vogelbescherming en scholen.

Gemeenten: Halderberge, Rucphen, Etten Leur, Breda, Moerdijk

Margriet Maas:

Mijn vader nam mij als jong meisje dikwijls mee de natuur in. Vanuit die tijd toveren vogels altijd een glimlach op mijn gezicht. Nu heb ik een fijne tuin met een reeks van kostgangers, met o.a. torenvalken, roodborstjes, merels, duiven, mussen, vinkjes en bovenal de koolmeesjes. Prachtig, dat is het juiste woord hiervoor, ik voel me er heel rijk door.

Heeft u een vraag over nestkasten of iets anders buiten het aanvragen van een tuinadvies? Stel dan uw vraag hier.

Aanvraag tuinadvies

Kosten voor een tuinadvies zijn € 30,- voor leden en 47,50 voor niet leden.
Kijk hier hoe Vogelbescherming omgaat met uw persoonlijke gegevens.