Binnenkort

Binnenkort

Nog een ogenblik geduld alstublieft...

Linda Persoon | woensdag 24 mei 2023 | Vind ik leuk | Bewaar deze blog | 125x

...u wordt zo spoedig mogelijk geholpen. Tenminste, dat hopen we dan maar! Ons merelpaar heeft een kleine pauze ingelast, of hebben ze wellicht een andere nestlocatie gekozen?

Kraamkamer

De eigenaar van de tuin waarin onze merel broedt meldde vorige week dat er al 4 merelparen voor de tweede keer aan het broeden zijn. Daarnaast zijn ook maar liefst 18 nestkasten bezet door hoofdzakelijk koolmezen en pimpelmezen maar ook de bonte vliegenvanger en boomklever hebben in een nestkast een plekje gevonden. Een bomvolle kraamkamer dus!

Een divers gezelschap

In deze grote tuin in een bosrijke omgeving wonen nog veel meer vogels en andere dieren. Bij onze buurcamera De Vijver, die in dezelfde tuin staat, is te zien welke soorten dat allemaal zijn. Zo verschenen daar afgelopen week onder andere de heggemus, houtduif, zanglijster, tjiftjaf en kuifmees in beeld. Ook muizen en wezels worden regelmatig gezien voor de camera en vorig jaar zelfs een ringslang en een vos. Een grote diversiteit aan vogels en zoogdieren betekent een gezonde tuin!

Flirten

Ondertussen wordt er voor de camera bij de vijver ook gezien dat er door de merels wordt gebaltst en zijn paringen gezien. Hopelijk kiest ons merelstel nogmaals voor ons nest!

Dus nog een ogenblik geduld alstublieft! En lees ondertussen ook het leuke weblog van Anke over merels in de kunst nog eens.

Clip door onze clipmaker Joanne