naar vogelbescherming.nl Vogelbescherming Nederland - Samen voor vogels en natuur

Havik

Lepelaar

Huiszwaluw

Groene specht

IJsvogel

Spreeuw

Wie is/was nu de échte V ooievaar?   *   "Ons" vrouwtje is de zwaarste steenuil die Stone ooit gewogen heeft!   *   De ooievaars moeten het nest fel verdedigen   *   Eerste paring en prooioverdracht bij de slechtvalken al een feit   *   Beide ooievaars zijn weer aanwezig op het nest

Beleef de Lente In de klas

Voor Leerkrachten basisonderwijs

Hier vindt u lestips, videoclips voor in de klas en andere tips voor het gebruik van Beleef de lente in het basisonderwijs.

Gratis lesmateriaal en lestips

Vogels: een introductie

Binnen | 15 a 60 min | Groep 5-6

Werkblad - Maak kennis met een aantal van de vogels van Beleef de Lente. Wat zijn de kenmerken van een vogel? Wat eten vogels? Waar wonen ze? Waarom is de lente een belangrijke tijd? Aan het eind van de les kiezen de leerlingen welke vogel ze de komende tijd gaan volgen.

Naar alle lestips

Deel deze pagina met een collega

Mail deze pagina

Vogelinfo en lestips op Facebook

Leuke, leerzame vogelweetjes, -foto's en -filmpjes vind je op onze Facebookpagina Vogels in de klas.

Gastleerkracht voor vogellessen

Om het leerkrachten makkelijker te maken les over vogels en natuur te geven heeft Vogelbescherming samen met het IVN vrijwilligers geworven die een vogelles kunnen verzorgen. Deze vrijwilligers kunnen de leerlingen een boeiende en leerzame vogelervaring bezorgen.

Kunnen spreeuwen geluiden imiteren?

Spreekbeurt of werkstuk?

Voor school een werkstuk maken over uilen, roofvogels of andere vogels? Of een spreekbeurt houden? Vogelbescherming helpt kinderen graag een beetje op weg.

Bekijk de pdf's