naar vogelbescherming.nl Vogelbescherming Nederland - Samen voor vogels en natuur

Lepelaar

Kauw

Huiszwaluw

Voedertafel

Uitgevlogen

Geen broedsel

Havik

Zondag om 22:00 uur worden de webcams bij de koolmezen uitgezet   *   Alle acht koolmeesjes uit nest2 zijn uitgevlogen!   *   De jonge slechtvalkjes zijn geringd - het zijn drie vrouwtjes   *   Nestbouw huiszwaluw in volle gang!   *   Alle kerkuiltjes zijn uit het ei; nummer zeven geboren

Beleef de Lente In de klas

Voor Leerkrachten basisonderwijs

Hier vindt u lestips, videoclips voor in de klas en andere tips voor het gebruik van Beleef de lente in het basisonderwijs.

Gratis lesmateriaal en lestips

Tuin- en stadsvogels herkennen

Binnen | 15 a 60 min | Groep 5-6, Groep 7-8

Werkblad – Leerlingen maken kennis met het uiterlijk van vogels: hoe zijn ze gebouwd, wat zijn verschillen en overeenkomsten met onze eigen lichaamsbouw. Ze gebruiken deze kennis om herkenningsposters te maken van veel voorkomende stads- en tuinvogels. Als afsluiting presenteren de leerlingen hun

Naar alle lestips

Deel deze pagina met een collega

Mail deze pagina

Vogelinfo en lestips op Facebook

Leuke, leerzame vogelweetjes, -foto's en -filmpjes vind je op onze Facebookpagina Vogels in de klas.

Doe een mini-les met de klas

Volg je met je klas Beleef de Lente? Doe eens een mini-les! Het zijn korte lessen, met observatieopdrachten en korte doe-opdrachten. Een mini-les geef je in 5 tot 20 minuten en er is geen voorbereiding voor nodig.

Naar de mini-lessen

Hoe kun je een mannetjes en vrouwtjes ijsvogel uit elkaar houden?

Spreekbeurt of werkstuk?

Voor school een werkstuk maken over uilen, roofvogels of andere vogels? Of een spreekbeurt houden? Vogelbescherming helpt kinderen graag een beetje op weg.

Bekijk de pdf's