naar vogelbescherming.nl Vogelbescherming Nederland - Samen voor vogels en natuur

Lepelaar

Kauw

Nijlgans geeft niet op: opnieuw een ei   *   Vier jonge merels uit het ei!   *   vreemde kerkuil in de hooiberg   *   Vijfde ei bij de torenvalk!   *   Spektakel bij de kerkuil...

Gratis lesmateriaal en lestips

Stuur een filmptip in
Iets leuks gezien? Laat het ons weten!

Om een tip in te kunnen sturen moet u ingelogd zijn, want we willen u graag vermelden als instuurder van de tip.

Stel een vraag
Heeft u een vraag over de vijver, die niet beantwoord is in de veelgestelde vragen? Stuur ons een bericht en wij zullen uw vraag beantwoorden.

Om een vraag te kunnen stellen moet u ingelogd zijn, want we willen u het antwoord op de vraag mailen.

Inloggen Account aanmaken

Praat mee in het clubhuis
Vindt u het leuk om met andere Beleef de Lente kijkers te praten over de Vijver? Chat dan mee in het clubhuis.

Verschil moet er zijn

Christ Grootzwagers

08.04.20 Onder het publiek van Beleef de Lente is er vaak discussie, van wat zien we nu. Altijd mooi, als mensen nieuwsgierig zijn, dus gaan we een tipje van de sluier, zoals dat zo mooi heet oplichten. Altijd al willen weten wat er onder die sluier verborgen zit? Lees dan verder en we zeggen het u.

Naar alle blogs & vlogs vijver

Hoe oud zijn de vogel(s)?

Hoe oud hier de vogels zijn weten we niet. Sommigen worden nog niet 1 jaar anderen kunnen 75 jaar oud worden.

Klik maar eens op de volgende link:

Deze vraag is gesteld door Elynn.

Veelgestelde vragen over de vijver

Badderen en drinken

Deze bosvijver is een magneet voor tal van soorten, die hier graag komen badderen en drinken. Wat kunnen we verwachten? In ieder geval de merel, koolmees, pimpelmees, roodborst en zelfs appelvink

Leem en natte plantenresten

Vogels halen vaak nestmateriaal bij de vijver. Zo haalde de boomklever er leem om de nestopening van de mezenkast mee te verkleinen. Merels halen er natte plantenresten om hun nest mee op te bouwen.

Bij toeval ontstaan

Deze vijver is bij toeval ontstaan in de voortuin van een boshuis boven op de stuwwal van de Veluwe. Er bleef steeds water staan waar de hond van de eigenaar graag in ging liggen.

Lesbrief voor PO: Onderzoek verschillende snavels en voor welk voedsel ze geschikt zijn

Download de lesbrief

Gratis online cursus tuinvogels

In deze nieuwe gratis online beginnerscursus leert u in tien lessen tuinvogels en hun geluiden herkenne. Van huismus tot kramsvogel en van koolmees tot zanglijster. Met handige tips, filmpjes en ezelsbruggetjes om te leren kijken en te genieten van vogels in uw tuin.

Ja, ik doe mee met de gratis cursus

Vogels voeren

Welke vogel eet wat? Welke vogel eet wat wanneer? Vogelbescherming heeft ongeveer alles over het bijvoeren van vogels op een rij gezet. Ook tijdens de lente en de zomer kunt u voeren.

Doe de gratis Postcode Vogelcheck en ontdek welke tuinvogels in de buurt leven. Ontvang dan makkelijke en praktische tuintips voor die vogels.

Doe de postcode vogelcheck