naar vogelbescherming.nl Vogelbescherming Nederland - Samen voor vogels en natuur

Huiszwaluw

Kauw

Lepelaar

Geen broedsel

Voedertafel

Geen broedsel

Havik

Alle Beleef de Lente camera's gaan op 29 september definitief uit.   *   Helaas heeft nog een jong kerkuiltje het niet gered   *   Onraad bij de kerkuil   *   Schoon en fris   *   Drukte op de tak

Voedertafel

Vogels en zo

Bekijk de clip

De langste lente van mijn leven

Christ Grootzwagers, Kerkuilenwerkgroep Nederland

24.09.19 Lentes zijn toch altijd even lang zult u zeggen, nou bij Beleef de Lente echt niet, dit jaar hebben ze er een potje van gemaakt, maar wel een heel leuk. Nog nooit waren de camera's zo lang in de lucht, maar liefst 7 maanden lang. Maar nu is het tijd, de hoogste tijd, om afscheid te nemen, helaas.

Naar alle blogs & vlogs voedertafel

Heb 2 vragen: de 1e is: wat eet een Egel? en de 2e is: kunnen Egels klimmen?

Beste Knuffeltje

Egels eten van alles, hoofdzakelijk insecten, wormen, rupsen, kevers, spinnen enz. Ze pakken ook weleens een kikker, pad, hagedis en dergelijke, zeker als die voor het grijpen liggen. Slakken staan ook op het menu, verder ook valfruit, kleine eitjes en larven.

De egels is niet echt een klimmer, tegen een schuine plank dat lukt nog wel, maar tegen een boomstam omhoog, dat is teveel van het goede.

Hopelijk hebben we zo een duidelijk beeld gegeven van de egel, hopelijk zien we hem nog een keer rondscharrelen bij de voedertafel.

Met vriendelijke groet team voedertafel

Deze vraag is gesteld door knuffeltje.

Veelgestelde vragen over de voedertafel

Vogels en een eekhoorn

Bij deze voerplek zagen we: grote bonte specht, groene specht, koolmees, pimpelmees, merel, holenduif, vink, keep en... een eekhoorn. Wil jij ook vogels in je tuin herkennen? Volg de online cursus!

Natuurlijk voedsel

Bewoner Peter biedt op deze voedertafel divers voer aan. Tips over goed voeren, welke vogels wat eten, wanneer u het beste bijvoert en hoe u het vogelvoer aanbiedt, hebben we tips op een rij gezet.

Vogelparadijs

Deze voedertafel staat bij Peter, die zijn erf heeft omgetoverd tot een vogelparadijs. Er hangen ruim 50 nestkasten en hij voert de vogels jaarrond met divers voer. Creëer jij je eigen vogelparadijs?

Lesbrief voor PO: Onderzoek verschillende snavels en voor welk voedsel ze geschikt zijn

Download de lesbrief

Gratis online cursus tuinvogels

In deze nieuwe gratis online beginnerscursus leert u in tien lessen tuinvogels en hun geluiden herkenne. Van huismus tot kramsvogel en van koolmees tot zanglijster. Met handige tips, filmpjes en ezelsbruggetjes om te leren kijken en te genieten van vogels in uw tuin.

Ja, ik doe mee met de gratis cursus

Vogels voeren

Welke vogel eet wat? Welke vogel eet wat wanneer? Vogelbescherming heeft ongeveer alles over het bijvoeren van vogels op een rij gezet. Ook tijdens de lente en de zomer kunt u voeren.

Doe de gratis Postcode Vogelcheck en ontdek welke tuinvogels in de buurt leven. Ontvang dan makkelijke en praktische tuintips voor die vogels.

Doe de postcode vogelcheck