naar vogelbescherming.nl Vogelbescherming Nederland - Samen voor vogels en natuur

Huiszwaluw

Groene specht

Havik

IJsvogel

Spreeuw

Op 17 februari om 8 uur gaan de camera's aan   *   Al 3 eieren bij de bosuil!   *   BREAKING: 1e ei bij de bosuil, bekijk de clip!   *   Welke soorten gaan we volgen? Vanaf 3 februari maken we dagelijks 1 soort bekend!   *   Als 1e weten welke nieuwe soorten we volgen in 2019? Neem de nieuwsbrief!

Door Arda van der Lee

Welkom terug bij de ooievaar!

Arda van der Lee, STORK | zondag 5 maart 2017 | Vind ik leuk | Bewaar deze blog | 644x

Ook de ooievaar doet dit jaar weer mee. Als trouwe kijker kent u onze ‘filmsterren’ al, want net als vorig seizoen staat de camera gericht op het nest bovenop het stadhuis in Gennep.

Natuurlijk is de ooievaar er weer bij, zou ik zo zeggen. Afgelopen jaren was de ooievaar de meest populaire vogel bij de kijkers van Beleef de Lente junior en al jaren bij de oudere kijkers in de top 3, samen met steenuil en slechtvalk.

Ook wij zijn er klaar voor. Wij zijn Arda, Caroline, Leo en Wim, allemaal vrijwilligers van STORK. Wij houden u de komende maanden op de hoogte van het wel en wee rond dit ooievaarsnest. We hopen net als voorgaande jaren op een vruchtbaar seizoen.