naar vogelbescherming.nl Vogelbescherming Nederland - Samen voor vogels en natuur

Lepelaar

Kauw

Huiszwaluw

Voedertafel

Uitgevlogen

Uitgevlogen

Geen broedsel

Havik

Derde eitje bij huiszwaluw.   *   Vandaag worden de jonge steenuilen geringd. Kijk live mee op facebook.   *   Zaterdag worden de jonge steenuilen geringd.   *   Brunch bij de slechtvalkmeiden   *   Elke dag een eitje

Door Roos Tol

Welkom aan tafel!

Roos Tol | maandag 4 maart 2019 | Vind ik leuk | Bewaar deze blog | 107x

Baltsen. Paren. Bouwen. Verdedigen. Verjagen. Versieren. Opnieuw beginnen. Koude dag. Veel te warme dag. Leggen. Broeden. Je strot schor zingen. Insecten jagen, bessen zoeken. Wormen opgraven. Ach, geen moment rust!
RT

Druk, druk, druk

Het is hard werken voor de vogels in de door ons zo bejubelde lente.
Dan is het maar wat fijn om even bij te komen aan de voedertafel. “Ff chillen”, bijkletsen en een gemakkelijk kant-en-klaar hapje eten in een rustige tuin.

Niet zómaar een tuin

Deze voedertafel staat in het vogelparadijs van Peter en Elly te Dongen. Van 2,5 hectare weiland maakten zij deze vogeldroom met houtwallen, vijvers, hagen, takkenhopen en hooiruiters. Vogelvriendelijke bomen en insecten trekkende struiken en bloemen. Ook de muis voelt zich hier thuis. Dat er dan regelmatig eentje wordt gegrepen door een uil… Eten en gegeten worden, het is de natuur.

Tientallen nestkasten

Dit vogelparadijs biedt meer dan vijftig nestkasten in alle soorten en maten. Beleef De Lente heeft er een camera gericht op in ieder geval de koolmees, kerkuil, groene specht, ijsvogel en spreeuw. En op de voedertafel!

Nu maar hopen dat de vogels een beetje willen meewerken.
En anders, gewoon even genieten van de steeds wisselende voedertafelbeelden.

RT