naar vogelbescherming.nl Vogelbescherming Nederland - Samen voor vogels en natuur

Kauw

Huiszwaluw

Voedertafel

Lepelaar

Geen broedsel

Havik

Eerste vliegoefeningen jonge huiszwaluw   *   Hoe zal het de jonge vogels vergaan in deze tropische dagen?   *   Vierde zwaluwjong groeit als kool   *   Vandalen? Of gewoon slimme vogels..   *   Voor alle vaders❤️

Door Engbert BDL

Vragen, vragen, vragen…..

Engbert BDL | maandag 19 maart 2018 | Vind ik leuk | Bewaar deze blog | 400x

Als alles voorspelbaar zou zijn, zijn er ook geen vragen meer.

Van alle kanten krijgen we vragen en opmerkingen of het aanwezige paartje bosuil in deze kast nu wel of niet gaat broeden? Daar kunnen we natuurlijk niet met zekerheid antwoord op geven, wat ik wel weet is dat er de afgelopen 13 jaar al 12 keer in deze kast gebroed is ( informatie Jan). Dus kunnen we alleen hopen dat het dit jaar ook weer gebeurt. De afgelopen dagen zien we wel dat het vrouwtje steeds meer overeenkomstig het bekende bosuilenboekje te werk gaat, ze is inmiddels al twee dagen overdags in de kast gebleven. Wat er nu nog zou moeten gebeuren, is dat het mannetje de bekende bruidsschatten in de kast af gaat leveren.

Ik snap het mannetje ook wel zo van voor wat hoort wat, maar wij willen de volgende fase van het broedproces graag zien, na het dagverblijf ook graag de catering in huize bosuil.

Engbert