Ken en Geniet
10.06.26 Als voorzitter van een natuurvereniging met bovenstaande naam trekken we er regelmati..
Door
Wilkor-Jan Top
Wilkor-Jan Top | zaterdag 13 mei 2023 | Vind ik leuk | Bewaar deze blog | 328x | 144x
‘’Kuikens geboren ?’’ is een titel die ik liever had gebruikt in deze blog. Het leek allemaal zo goed te gaan. Er was een lief vrouwtje, een zorgzaam mannetje, een mooi nestje en prachtige eieren. Helaas is vrouwtje koolmees spoorloos verdwenen. Waar zal ze zijn? Niemand die het weet.
Zonder vrouwtje koolmees komen de eieren niet uit, en dus ook geen kuikens. We zullen het moeten doen met deze trieste aanblik van een leeg nestje met eitjes die niet kunnen wachten om bebroed te worden. Maar daar is het nu al te laat voor…
De natuur kan hard zijn, maar is tegelijk ook wonderschoon. We kunnen terug kijken op een paar mooie weken. Weken waarin het spannend was of we überhaupt koolmezen in de kast kregen, weken waarin het nestje werd gecreëerd en weken waarin de eieren werden gelegd. Het is toch knap dat de natuur dit allemaal uit haarzelf kan! Niet waar?
Ik vond het geweldig om u op de hoogte te mogen houden van onze koolmezen. Ik wens u allen een goede, vrolijke zomer toe. Tot volgend jaar!
10.06.26 Als voorzitter van een natuurvereniging met bovenstaande naam trekken we er regelmati..
10.06.26 Wil je bij blijven met de ontwikkelingen in de lepelaarkolonie in Nieuw Land, dan kan..
09.06.26 Ons olijke trio gaat lekker, ze ontdekken alles wat er in de buurt van de kast mogeli..
Meld je aan voor Vogelnieuws en ontvang nieuws, inspiratie en tips over vogels. En blijf op de hoogte van beschermingsprojecten en evenementen.
Meld je aan