Tsja, dat was het dan

Wilkor-Jan Top | zaterdag 13 mei 2023 | Vind ik leuk | Bewaar deze blog | 144x

Dit was het dan voor 2023... Nu mama koolmees verdwenen is, komen er ook geen kuikens meer. Helaas..

Het ging toch wat anders

‘’Kuikens geboren ?’’ is een titel die ik liever had gebruikt in deze blog. Het leek allemaal zo goed te gaan. Er was een lief vrouwtje, een zorgzaam mannetje, een mooi nestje en prachtige eieren. Helaas is vrouwtje koolmees spoorloos verdwenen. Waar zal ze zijn? Niemand die het weet.
Zonder vrouwtje koolmees komen de eieren niet uit, en dus ook geen kuikens. We zullen het moeten doen met deze trieste aanblik van een leeg nestje met eitjes die niet kunnen wachten om bebroed te worden. Maar daar is het nu al te laat voor…

De natuur kan hard zijn, maar is tegelijk ook wonderschoon. We kunnen terug kijken op een paar mooie weken. Weken waarin het spannend was of we überhaupt koolmezen in de kast kregen, weken waarin het nestje werd gecreëerd en weken waarin de eieren werden gelegd. Het is toch knap dat de natuur dit allemaal uit haarzelf kan! Niet waar?

Tot slot

Ik vond het geweldig om u op de hoogte te mogen houden van onze koolmezen. Ik wens u allen een goede, vrolijke zomer toe. Tot volgend jaar!