Ken en Geniet
10.06.26 Als voorzitter van een natuurvereniging met bovenstaande naam trekken we er regelmati..
Door
Tineke Hoekstra
Tineke Hoekstra | dinsdag 28 april 2026 | Vind ik leuk | Bewaar deze blog | 52x | 305x
Parelend tussen de struiken, hoor ik de melancholische zang van de nachtegaal, in het duingebied op Schiermonnikoog. Het is overweldigend, van een eeuwige schoonheid. Fabelachtig. De vogel van de lente!!!
Niet één, maar vele doen ons op het eiland stilstaan van genot. Slechts eenmaal laat de onopvallend gekleurde vogel zich zien, half verscholen in de dichte struwelen in de duinen.
Ik ben geen dichter dus surfend op het internet kom ik ‘De nachtgalen’ tegen van
J.C. Bloem. Het zijn slechts vier regels:
Ik heb van ‘t leven vrijwel niets verwacht.
‘t Geluk is nu eenmaal niet te achterhalen.
Wat geeft het?
In de koude voorjaarsnacht zingen de onsterfelijke nachtegalen.
10.06.26 Als voorzitter van een natuurvereniging met bovenstaande naam trekken we er regelmati..
10.06.26 Wil je bij blijven met de ontwikkelingen in de lepelaarkolonie in Nieuw Land, dan kan..
09.06.26 Ons olijke trio gaat lekker, ze ontdekken alles wat er in de buurt van de kast mogeli..
Meld je aan voor Vogelnieuws en ontvang nieuws, inspiratie en tips over vogels. En blijf op de hoogte van beschermingsprojecten en evenementen.
Meld je aan