Binnenkort

Binnenkort

Door Arda van der Lee
STORK

Het gras bij de buren is altijd groener

Arda van der Lee, STORK | donderdag 23 maart 2023 | Vind ik leuk | Bewaar deze blog | 173x

Overal in het land wordt hard gewerkt aan de nesten. Voortdurend worden er takken gebracht en ook zachte voering voor het nest. Verzameld in de buurt van het nest, maar ook af en toe gepikt bij de buren.
foto Arda van der Lee

De binnenkant van het nest wordt door de ouders bekleed met aarde, graszoden en allerlei fijn plantenmateriaal. Mos, stro, riet en plukken gras. Afhankelijk van de broedplaats kunnen ook andere en vreemdere materialen, zoals stalmest, plastic, papier en vodden worden gebruikt. Als het maar zacht wordt......

Het gras bij de buren

Ook bij mij op het nest wordt volop zacht materiaal gebracht. En soms wordt er ook materiaal verwijderd. Nee, niet door de eigenaren van het nest, maar door een brutale buurman of -vrouw. Als het nest even leeg is omdat beide vogels ergens in de buurt voedsel zoeken, strijkt er een vreemde neer. Na wat gerommel in het nest vliegt de dief snel weer weg met een pluk stro of gras. Vast heel tevreden, want het gras bij de buren is altijd groener, toch?

STORK