naar vogelbescherming.nl Vogelbescherming Nederland - Samen voor vogels en natuur

Lepelaar

Kauw

Huiszwaluw

Voedertafel

Uitgevlogen

Uitgevlogen

Geen broedsel

Havik

Jongste lepelaartje valt uit het nest   *   Zondag om 22:00 uur worden de webcams bij de koolmezen uitgezet   *   Alle acht koolmeesjes uit nest2 zijn uitgevlogen!   *   De jonge slechtvalkjes zijn geringd - het zijn drie vrouwtjes   *   Nestbouw huiszwaluw in volle gang!

Door Sienna Obdeijn

Eindelijk is het dan zover

Sienna Obdeijn | donderdag 15 maart 2018 | Vind ik leuk | Bewaar deze blog | 424x

Eindelijk kan dan ook het ijsvogelseizoen bij Beleef de Lente 2018 beginnen. Vrijdagochtend gaat de ijsvogel live! Kijken jullie mee?

Het kwik schoot omhoog afgelopen week en we hebben heerlijk van de voorjaarszon kunnen genieten. Het ijs is gesmolten - wat natuurlijk heel goed nieuws is voor alle ijsvogels - en de natuur ontwaakt. Achter de schermen is er hard gewerkt om de buitencamera van de ijsvogels werkend te krijgen.

Met trots kunnen wij zeggen dat vrijdagochtend om half 9 de camera's van de ijsvogel live gaan!!

Nu is het aan de ijsvogels

Nu alles aan de technische kant weer op orde is, is het aan de ijsvogels. Inmiddels is het half maart, dezelfde tijd waarop de ijsvogels vorig jaar de nestkast voor het eerst bezochten en de eerste paring plaats vond.

De eerste keer dat ik een ijsvogel in Nederland zag, geloofde ik mijn ogen niet. Zo'n prachtige en kleurijke vogel die gewoon op vele plekken in ons kikkerlandje rondvliegt.

Laten we met z'n allen duimen voor weer een geweldig seizoen en dat we maar veel mogen genieten van deze prachtige vogels.

IJsvogel Alle Beleef de Lente blogs