Binnenkort

Binnenkort

De glimlach

Abe Moedt | zondag 28 maart 2021 | Vind ik leuk | Bewaar deze blog | 546x

In een flatje in Den Haag kom je weinig koolmezen tegen. Toch is dit de plek waar ik het afgelopen jaar de meeste tijd heb doorgebracht. Des te mooier dat de koolmees camera's van Beleef de lente weer aan zijn!

Eerst stel ik mijzelf als blogger even voor. Mijn naam is Abe, ik ben 19 jaar, student politicologie en woon in Den Haag. Daarnaast ben ik ook groot natuur- en vogelliefhebber. In mijn ouderlijk huis aan de Veluwe zag ik dagelijks Koolmezen in de tuin. In de lente en zomer druk in de weer om de jongen te voeden en in de herfst en winter om zelf te kunnen eten. Vrolijk zingend of rond huppelend brachten zij mij altijd een glimlach.

Het nest

Om meer glimlachen naar mensen te brengen is het koolmees vrouwtje al hard bezig om haar nest klaar te maken. Bij de koolmezen is het vrouwtje altijd degene die het nest maakt. Zij is het dan ook die u in het eerste filmpje van dit jaar aan het werk ziet en die al af en toe in het kastje verschijnt tijdens de live-video. Als het vrouwtje binnenkort aan het broeden is dan moet het mannetje ook flink aan de slag, hij zal haar van eten moeten verzien. Ik kijk er naar uit, en hoop dat de koolmezen u dezelfde glimlach zullen bezorgen.