Binnenkort

Herinnering

Annemieke Enters, STORK | zondag 24 februari 2019 | Vind ik leuk | Bewaar deze blog | 1048x

Ik ben 4 jaar en ga naar de kleuterschool in Elburg. In het weiland ernaast, staat een hoge paal met iets er bovenop. Later werd mij duidelijk dat het een ooievaarsnest was.

Toen ik een jaar of 6  was, maakte ik de tekening hierboven. Jullie kunnen zien dat ik niet precies wist hoe een ooievaar eruit zag. Dat kon ook niet, ooievaars waren eind jaren '60 verdwenen uit ons land. Ik tekende een ooievaar zittend op het nest, beentjes ontspannen over de rand en een mooi blauw ei erachter in het zonnetje.

Ik ben 8 jaar, bij ons thuis in de eikenhouten boekenkast staat een groot boek met een afbeelding van een uil op de voorkant. Bij iedere vogel die in onze achtertuin landt, haalt mijn moeder het grote boek tevoorschijn. We zien de meest bijzondere vogels.

Ik ben 19 jaar en zit op de Pedagogische Academie in Zwolle. We moeten voor biologie een enorme lijst met vogels leren. Ja, uit een boekje! Gelukkig is mijn vriendje een buitenmens, we hebben samen alle vogeltjes geleerd.

Ik ben 23 jaar en ik koop mijn eerste eigen verrekijker bij VBN.

Inmiddels zijn we vele jaren en een paar verrekijkers verder. Mijn toenmalige vriendje en ik zijn nog steeds samen en de ooievaar speelt al bijna 30 jaar een niet meer weg te denken rol in mijn leven. Toch zullen jullie mij bij BDL-Ooievaar weinig tegenkomen, ik draai mee in het team van BDL-In de klas.  Ik nodig jullie uit om daar een kijkje te nemen en blader ook eens door de lestips.  Wie weet kom je op leuke ideeën. Kijk ook op de Facebookpagina 'Vogels in de klas'.

Goed, ik ga weer achter de schermen.
Een mooi Beleef de Lente-seizoen toegewenst.

Annemieke Enters