Help een tikkie mee
  • {{numberOfViewers}} mensen kijken nu
  • Bekijk de Vogelgids

Praat mee in het clubhuis
Vindt u het leuk om met andere Beleef de Lente kijkers te praten over de Vijver? Chat dan mee in het clubhuis.

Stuur een filmtip in
Iets leuks gezien? Laat het ons weten!

Om een tip in te kunnen sturen moet u ingelogd zijn, want we willen u graag vermelden als instuurder van de tip.

Stel een vraag
Heeft u een vraag over de vijver, die niet beantwoord is in de veelgestelde vragen? Stuur ons een bericht en wij zullen uw vraag beantwoorden.

Om een vraag te kunnen stellen moet u ingelogd zijn, want we willen u het antwoord op de vraag mailen.

Tikkie voor Beleef de Lente
Geniet je ook zo van de vogels van Beleef de Lente? Beleef de Lente is gratis, maar kost wel geld. Help je ’n tikkie mee om Beleef de Lente voor iedereen die dat wil gratis toegankelijk te houden? Zodat tienduizenden fans zoals jij dagelijks de mooiste vogelavonturen kunnen meebeleven.

Ja, ik help een tikkie mee

The great reset

Roos Tol

17.03.24 Beleef de Lente werd hier wel heel plotseling “Beleef de Kikker”. En dat na een gevleugelde startperiode met prachtige vogels als het vuurgoudhaantje, zanglijster, koperwiek en alle andere bezoekers waaronder zelfs al een reiger (die overigens graag eens een kikkertje eet). En toen...

Naar alle blogs & vlogs vijver

Wat een leuk verhaal van Roos over het kikker gebeuren. Vraagje: blijft dril drijven of is het hier zo ondiep? Wordt kikkerdril opgegeten door andere dieren?

Deze vraag is gesteld door PienVJ.

Veelgestelde vragen over de vijver

Badderen en drinken

Deze bosvijver is een magneet voor tal van soorten, die hier graag komen badderen en drinken. Wat kunnen we verwachten? In ieder geval de merel, koolmees, pimpelmees, roodborst en zelfs appelvink

Leem en natte plantenresten

Vogels halen vaak nestmateriaal bij de vijver. Zo haalde de boomklever er leem om de nestopening van de mezenkast mee te verkleinen. Merels halen er natte plantenresten om hun nest mee op te bouwen.

Bij toeval ontstaan

Deze vijver is bij toeval ontstaan in de voortuin van een boshuis boven op de stuwwal van de Veluwe. Er bleef steeds water staan waar de hond van de eigenaar graag in ging liggen.