X

Uw mening over onze website.

Wat vindt u van deze website? We willen het graag weten, want dan kunnen we onze website verbeteren. Wilt u aan het einde van uw website-bezoek een vragenlijst invullen? Dat duurt zo'n 5 minuten.

Doet u mee? De link naar de vragenlijst verschijnt dan in het oranje bovenaan de website. Alvast hartelijk dank!

Ja, ik doe mee Nee, ik doe niet mee

Nieuws maart 2011

Première tv-documentaire ‘Beleef de Lente’

Maandag 14 maart 2011

15 maart a.s., Nederland 2 om 19.25

Begin 2007 plaatste Vogelbescherming Nederland voor het eerst camera’s in vogelnesten. Een unicum, want wat er tijdens het broedseizoen precies in een vogelnest gebeurde, was toen nog onbekend. Nu vijf jaar later worden de vogels van ‘Beleef de Lente’ dag én nacht door miljoenen mensen gevolgd. De hoogte- en dieptepunten zijn morgenavond om 19.25 op Nederland 2 opnieuw te beleven bij VARA’s Vroege Vogels in de documentaire ‘Beleef de Lente’.

Het paren van de ijsvogel, pal voor de camera. Het steenuilenjong dat sterft, omdat er te weinig voedsel beschikbaar is. De oehoejongen die vliegoefeningen doen en de torenvalken die, iets wat onbeholpen, voor het eerst hun vleugels uitslaan. Al deze hoogte- en dieptepunten zijn opnieuw te beleven in de documentaire ‘Beleef de Lente’. Ook zijn er unieke beelden te zijn die buiten de nesten gemaakt zijn, zoals het plaatsen van de camera’s. De documentaire is gemaakt door Enting Films, in opdracht van Vogelbescherming Nederland en wordt uitgezonden op dinsdag 15 maart bij VARA’s Vroege Vogels op Nederland 2 om 19.25 uur.

Beleef de Lente is het grootste vogelwebcam-project ter wereld. Ook dit jaar kan iedereen op www.beleefdelente.nl weer meegluren in de nesten van 8 verschillende soorten vogels. Dit jaar volgen we de oehoe, ijsvogel, ooievaar, steenuil, boerenzwaluw, purperreiger, slechtvalk en boomklever. De camera’s op www.beleefdelente.nl blijven aan tot 1 juli.

Voor wie het gemist heeft.... de herhaling is op zaterdag 19 maart om 14.15 uur op Nederland 1.

Overig nieuws