Blauwe kiekendief / Marc Guyt AGAMI Alle berichten
Blauwe kiekendief / Marc Guyt AGAMI Ellis Samsom

Door Ellis Samsom
Medewerker Vogelbescherming

“Meedenken en opbouwende kritiek leveren”

Geplaatst op 16 april 2024

Leden van Vogelbescherming kunnen dit voorjaar van 16 april tot 15 mei hun vertegenwoordiger in de Ledenraad kiezen. We vroegen huidige Ledenraadsleden waarom zij zich op deze manier inzetten voor Vogelbescherming en waarom jouw stem belangrijk is. Deze keer Quinten Pellegrom.

Elke lente kunnen de leden van Vogelbescherming hun vertegenwoordigers kiezen in de Ledenraad. Herkiesbare leden kunnen herkozen worden en nieuwe leden gekozen.
Ben je lid? Dan kun je hier stemmen. Met jouw stem geef je de Ledenraad mandaat om je te vertegenwoordigen.

Quinten Pellegrom Quinten Pellegrom

Even voorstellen:

• Naam: Quinten Pellegrom

• In Ledenraad sinds: 2021

• Beroep: adviseur natuur- en landschapsbeleving bij Stichting Landschap Overijssel

Waarom zet jij in voor de bescherming vogels?

“Voor mij zijn vogels heel zichtbare en herkenbare onderdelen van de natuur om ons heen. Ze zijn er altijd, zowel in zicht als geluid. Ze fascineren en inspireren mensen en kunnen belangrijke schakel zijn om vanaf vogels de rest van de natuur te waarderen en beschermen.”

Wat is jouw mooiste vogelervaring?

“Ik heb twee keer in mijn leven het geluk gehad om een blauwe kiekendief boven een mistig heideveld te zien. Magistrale dieren in een setting die niet beter kan.”

Wat spreekt jou aan in de Ledenraad van Vogelbescherming?

“Vogelbescherming is een grote en belangrijke organisatie in Nederland die uitstekend werk doet in mensen te mobiliseren om vogels en natuur te beschermen. Daaraan kunnen bij dragen door mee te kunnen denken en opbouwende kritiek te leveren – en dat allemaal in een heel prettige vorm – is erg waardevol. Daarnaast is het natuurlijk harstikke leuk en leerzaam.”

Waarom zouden leden volgens jou moeten stemmen voor kandidaten voor de Ledenraad?

“Men vergeet het nog wel eens, lijkt het, maar Vogelbescherming is een vereniging: we zijn lid en we dragen allemaal een steentje bij. In de Ledenraad wil je goede mensen mandaat geven door te stemmen. Dat is wat mij betreft gewoon onderdeel van je lidmaatschap!”

Vrijwilliger worden

Word je ook vrijwilliger? Vogels en natuur beschermen? Met z'n allen komen we verder! We zoeken allerlei soorten vrijwilligers.

Help mee

Onze missie

Vogelbescherming Nederland komt op voor in het wild levende vogels en hun leefgebieden. In Nederland en wereldwijd. Samen met mensen die bescherming van vogels en natuur belangrijk vinden. Zo dragen we bij aan het behoud van de natuur en aan een leefbare wereld.

Bekijk hier onze missie en visie