Veelgestelde vragen

Wijzigen en opzeggen

Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om je emailadres te wijzigen, wij kunnen je account verwijderen zodat je een nieuw account aan kunt maken. Door via het contactformulier de gegevens van je account door te geven, kunnen wij dit voor je opheffen.

Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om zelf je account op te zeggen, wij kunnen dit wel voor je doen. Door via het contactformulier de gegevens van je account door te geven, kunnen wij dit voor je opheffen.

Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om je postcode te wijzigen, wij kunnen je account verwijderen zodat je een nieuw account aan kunt maken met een andere postcode en hetzelfde emailadres. Door via het contactformulier de gegevens van je account door te geven, kunnen wij dit voor je opheffen.

E-mails

Onderaan de e-mails die je van ons ontvangt, staat een link. Wanneer je hier op klikt,  kun je je  uitschrijven voor de e-mails.

Wij versturen jaarlijks maximaal 8 gratis e-mails met meer informatie over MijnVogeltuin.nl en/of over vogels in jouw tuin of balkon.

Nee, dat kan helaas niet. Wil je toch wat doen voor de vogels in jouw tuin? Neem dan een kijkje op de verschillende pagina’s met algemene informatie over vogelvriendelijk tuinieren.

Techniek

Dat klopt. Het is niet mogelijk om een foto te uploaden via iOS-devices (Apple producten). Dit ligt aan het besturingssysteem van iOS. De enige manier dat dit wel lukt, is via een app. Mijn Vogeltuin is een website. Dat is de reden dat u via deze apparaten geen foto’s kunt uploaden.

Wanneer je dezelfde computer, tablet of smartphone gebruikt om terug te gaan naar MijnVogeltuin.nl, kom je automatisch op je eigen pagina’s zonder opnieuw in te hoeven loggen. Gebruik je een andere computer, tablet of smartphone? Volg dan de instructies onder de knop “mijnvogeltuin” (rechtsboven) om terug te komen op je eigen pagina’s.

Wanneer je ingelogd bent op een computer, tablet of smartphone, blijf je hier automatisch op ingelogd. Soms is het fijn om toch uit te loggen, wanneer je gebruik maakt van iemand anders zijn of haar computer bijvoorbeeld. Uitloggen kan via de knop: ‘uitloggen’ rechtsboven in de pagina.

Wanneer je op jouw MijnVogeltuin-pagina bent, zie je rechtsboven een foto met hierin ‘kies bestand’. Wanneer je op ‘kies bestand’ klikt, kun je vanuit de bestanden op je computer, tablet of mobiel een foto uploaden.

Helaas is het op dit moment niet mogelijk om verwijderde tips terug te halen. De website is in ontwikkeling, blijf onze website volgen!

Vooralsnog niet, we hebben gekozen om de informatie via een gebruiksvriendelijke website aan te bieden, die zich aanpast aan alle soorten computers/telefoons.

Wat leuk dat je zo enthousiast bent! We hebben je in eerste instantie maximaal vijf vogelsoorten laten kiezen, omdat we je niet meteen met 20 verschillende tips wilde overladen. Om ook de andere vogelsoorten te kiezen, ga je naar de pagina ‘Mijn Vogels’, bovenin je scherm. Daar kun je de andere vogelsoorten aankruisen en worden de tips automatisch toegevoegd aan de pagina ‘Mijn Adviezen’.

Stap 1 -> Je vult je postcode in. Nu zie je welke 10 vogels er in jouw buurt voorkomen.

Stap 2 ->  Je geeft aan voor welke vijf vogels je graag aan de slag wilt gaan in jouw eigen tuin.

Stap 3 ->  Je maakt de keuze voor een balkon of de grootte van jouw tuin.

Stap 4 ->  Je vult je e-mailadres in om op je persoonlijke pagina met adviezen te komen.

Sovon Vogelonderzoek is op initiatief van Vogelbescherming in 2007 een telling gestart om inzicht te hoe het met de vogels in de bebouwde kom gaat (populatieontwikkeling). Deze telling heet afgekort MUS, wat staat voor meetnetwerk urbane soorten. Door dit meetnet kunnen we bepalen welke vogelsoorten in verschillende wijktypes (18 in totaal) in Nederland kunnen verwachten. Dit wordt ook wel de stadsvogelbenchmark genoemd. Door deze benchmark te gebruiken kunnen we per postcode uitzoeken welke vogelsoorten voorkomen in een bepaald wijktype.

Privacy

Deze foto is alleen voor jou zichtbaar. De foto blijft bewaard in jouw eigen account, totdat je de foto weer verwijderd.

Het doel van MijnVogeltuin.nl is om samen met jou de biodiversiteit in steden en dorpen te verbeteren. De ingevulde gegevens worden gebruikt om te analyseren of het aantal vogelvriendelijke tuinen in Nederland groeit. Je privacy wordt hierbij uiteraard gewaarborgd. Lees hier meer: www.vogelbescherming.nl/mijn-privacy

Jouw gegevens helpen ons om de website te optimaliseren. We kunnen zien welke informatie het meest wordt gebruikt en inventariseren of we nieuwe informatie moeten toevoegen. Je privacy wordt hierbij uiteraard gewaarborgd. Lees hier meer: www.vogelbescherming.nl/mijn-privacy

Vleermuizen en vlinders

Op de website van de zoogdiervereniging vind je meer informatie over vleermuizen en andere zoogdieren.

Het is een begrijpelijke vraag, maar vleermuizen in Nederland hebben niet het nieuwe coronavirus (COVID-19). Lees er meer over op de website van de Zoogdiervereniging.

Op de website van de vlinderstichting vind je meer informatie over vlinders.

Vogels in mijn tuin

Vogelbescherming geeft adviezen voor broedvogels, die je kunt helpen door je tuin zo vogelvriendelijk mogelijk in te richten. De website MijnVogeltuin.nl bevat adviezen voor de 10 broedvogels die het meest voorkomen bij jou in de buurt. Wanneer je deze adviezen toepast, creëer je een tuin met voldoende voedsel, veiligheid en broedgelegenheden. Ook andere vogelsoorten maken hier gebruik van.

In de online vogelgids kun je meer informatie vinden over de vogels in jouw tuin.

Leuk dat je in ieder geval enthousiast bent om deze soort toch in je tuin te krijgen. Voor elke vogel krijg je twee adviezen, heb je het andere advies ook al bekeken?

Daarnaast houden vogels van tuinen en balkons waar afwisseling is in hoogte (hoge en lage begroeiing), afwisseling is in soort begroeiing (planten met open dicht op elkaar groeiende blaadjes) waar ze veilig zijn en waar ze voedsel kunnen vinden. Door hier rekening mee te houden, heb je een kans deze soort toch in jouw tuin te kunnen verwelkomen! Neem ook eens een kijkje op de verschillende pagina’s met algemene informatie over vogelvriendelijk tuinieren.