Spring naar content

grote bonte specht / Luc Hoogenstein

De organisatie

Bescherming in Nederland én wereldwijd

Vogelbescherming Nederland is een onafhankelijke, landelijke natuurbeschermingsorganisatie. Een actieve vereniging die o.a. wordt ondersteund door 150.000 leden, bedrijven en instellingen. Vogelbescherming is de Nederlandse partner van BirdLife International, de organisatie die wereldwijd opkomt voor vogels en hun leefgebieden.
Vogelbescherming is opgericht in 1899 en in Nederland de organisatie voor de bescherming van wilde vogels en hun leefgebieden.
Bij Vogelbescherming Nederland werkten op 31-12-2012 75 mensen die worden ondersteund door honderden vrijwilligers.

Hoe gaan wij te werk?

Door gerichte beschermingsprogramma's, intensieve samenwerkingen, politieke lobby, juridische actie, duidelijke voorlichting en effectieve campagnes zet Vogelbescherming zich in voor de bescherming van vogels in Nederland en wereldwijd. Bij ons beschermingswerk maken we gebruik van de beste wetenschappelijke inzichten. Er zijn veel successen bereikt, zoals de terugkeer van de ooievaar, ijsvogel, lepelaar en de kerkuil in ons landschap.

Contact met ons Servicecentrum

Voor vragen over onder andere vogels en hun bescherming, lidmaatschap of webshop kunt u contact opnemen met ons Servicecentrum. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur op telefoonnummer 030-6937700. U kunt ook online online contact met ons opnemen.

Vogels+ magazine gratis op uw tablet

Vogels+ is het magazine van de Vogelbescherming voor vogelaars. Download de gratis app Vogelbescherming in Google Play of App Store.

Inschrijven nieuwsbrief

Schrijf u nu in voor Vogels Digitaal en ontvang elke maand nieuws over vogels en vogelbescherming, met tuintips en leuke weetjes.