Samen voor vogels en natuur

Op reis met Vogelbescherming

Samen met vogelliefhebbers op pad, de mooiste vogelkijkervaringen beleven én… tegelijk bijdragen aan het beschermen van vogels. Dat kan als u met Vogelbescherming op reis gaat.

KNVB roept op tot plaatsen van nestkasten voor een beter voetbalveld

De KNVB roept haar leden op om nestkasten voor spreeuwen op te hangen rondom de voetbalvelden. Spreeuwen helpen de terreinknechten met het onderhoud van de grasmat door larven op te eten die het veld beschadigen. Vogelbescherming ondersteunt deze oproep.

Vogelgids

Kom vogels kijken op de Wadden

Een verrekijker lenen, de Wadvogels app downloaden of op stap met een vogelkaart van jouw favoriete Waddeneiland. Het kan allemaal gratis op onze website Beleefdewaddennatuur!

naar de website

Zelfs de ‘knuffelsoort’ pinguïn loopt ernstig gevaar

Fotohut van de maand

Hans Peeters en Rob Kempers zoeken de beste vogelfotohut van Nederland. Als amateurfotografen verschuilen ze zich vele uren in een hut en wachten vol spanning af. Deze maand: De Hoge Veluwe.

Gratis magazine
Vogels dichterbij

Houdt u ook van vogels en natuur? Bestel dan Vogels dichterbij van Vogelbescherming. Vol met tips over vogels kijken en hoe u van uw tuin een vogelparadijs maakt.

Bestel gratis magazine

Gevangen door eb en vloed: herken de strandloper

Nu is een goede tijd om een aantal van de kleinere strandlopers te bekijken. Maar waar doe je dat? En waar let je op bij deze kleinere categorie ‘steltjes’? Gert Ottens bespreekt een aantal soorten en geeft herkenningstips!

verder lezen

De nieuwe agenda en kalender 2018!

Met de allernieuwste agenda en kalender 2018 van Vogelbescherming kunt u alvast op uw gemak het komende jaar inplannen. Extra voordeel als u ze samen bestelt!

Bestel hier