Samen voor vogels en natuur

Bloem- en kruidenrijk grasland in Idzega

Met donaties uit de actie ´Elke meter telt´ kan Vogelbescherming de weidevogels in Idzega helpen door om 'kaal' grasland om te laten vormen naar bloem- en kruidenrijk grasland.

help ook mee

Nog een paar weken genieten van Beleef de Lente

Er valt nog genoeg te beleven! Het havikskuiken komt nog dagelijks terug op het nest en heeft energie voor tien! Ook de steenuilfamilie laat zich nog dagelijks voor de webcams zien. En er worden nog steeds dagelijks filmpjes gemaakt van de vier overgebleven vogels.

ga snel kijken

Vogelgids

Help vogels van de Rode Lijst

Er staan maar liefst 87 soorten op de nieuwe Rode Lijst. Dat is bijna de helft van alle soorten die in ons land broeden!
Samen kunnen we de Rode Lijst korter maken. Met uw gift steunt u de verbetering van leefgebied voor vogels van de Rode Lijst.

Help ook mee

Warm weer en vogels

Warm weer en vogels – gaat dat wel samen? Sommige vogels kunnen op onverwachte manieren last hebben van het warme weer. Een top-5 van uitdagingen én oplossingen voor vogels.

naar de top-5

Doe de gratis Postcode Vogelcheck en ontdek welke tuinvogels in de buurt leven. Ontvang dan makkelijke en praktische tuintips voor die vogels.

Doe de Postcode Vogelcheck

Vogeldoelen in veel Nederlandse wetlands niet behaald

De natte natuur van Nederland, de wetlands, verliest aan kwaliteit. Dat is een van de conclusies uit het nieuwe WetlandSignaal van Vogelbescherming. Uit telgegevens over de periode 2011-2015 blijkt dat veel wetlands niet, of maar ten dele, voldoen aan instandhoudingsdoelstellingen.

Lees bericht

Vogelcursus voor beginners

In 10 online vogellessen leert u veel vogels en hun geluiden herkennen. Met handige tips en filmpjes om van vogels te genieten. Onze ambassadeurs Nico de Haan en Camilla Dreef hebben de lessen samengesteld.

ik doe mee met de gratis cursus