Toon alles in de buurt

Door Marcel Boer
VBN NM VBWZ

Marcel Boer

Ik kan je helpen je bestaande of nieuwe tuin (klein of groot) zo in te richten dat veel soorten tuinvogels jouw tuin voortaan opzoeken om te broeden en/of te foerageren. Zelf heb ik een kleine altijd groene tuin van ca. 100m2, die door de jaren heen is bezocht door meer dan 30 vogelsoorten en 7 broedende soorten. De huidige mussenpopulatie telt ca. 100 vogels.

Tuinvogelconsulenten geven persoonlijk advies op maat over vogelvriendelijke tuin-, balkon- en schoolpleininrichting. De Tuinvogelconsulenten komen bij u langs om de mogelijkheden te bespreken voor een vogel- en natuurvriendelijke tuin. En schrijven op basis daarvan een advies op maat met praktische tips afgestemd op wensen en mogelijkheden. De kosten voor het opstellen van het rapport bedragen 25 euro voor particulieren (leden Vogelbescherming) en 40 euro voor niet-leden van Vogelbescherming en scholen.

Bekijk op de kaart

Zaanstreek en Waterland. In een straal van ca. 30 km rond Wormer

Marcel Boer:

Vogels horen bij mensen. Met een aantal vogels wonen we zelfs onder een dak. Mensen die vogels in de tuin en daarbuiten observeren hebben minder stress en zijn gezonder en gelukkiger.

Heeft u een vraag over nestkasten of iets anders buiten het aanvragen van een tuinadvies? Stel dan uw vraag hier.

Aanvraag tuinadvies

Kosten voor een tuinadvies zijn € 25,- voor leden en € 40,- voor niet leden.
Kijk hier hoe Vogelbescherming omgaat met uw persoonlijke gegevens.