Toon alles in de buurt

Door Silvia Lievaart
Tuinvogelconsulent

Silvia Lievaart

Mijn liefde voor vogels en tuinieren komen samen in vogelvriendelijk tuinieren. Voor mij houdt dit in dat ik een tuin zo groen en natuurlijk mogelijk probeer in te richten, met oog voor wat vogels -maar ook andere dieren- nodig hebben om zich thuis te voelen. En of je nou een grote of een kleine tuin hebt of een balkon: een vogelvriendelijke plek waar zowel jijzelf als de vogels kunnen genieten is echt mogelijk!

Tuinvogelconsulenten geven persoonlijk advies op maat over vogelvriendelijke tuin-, balkon- en schoolpleininrichting. De Tuinvogelconsulenten komen bij u langs om de mogelijkheden te bespreken voor een vogel- en natuurvriendelijke tuin. En schrijven op basis daarvan een advies op maat met praktische tips afgestemd op wensen en mogelijkheden. De kosten voor het opstellen van het rapport bedragen 25 euro voor particulieren (leden Vogelbescherming) en 40 euro voor niet-leden van Vogelbescherming en scholen.

Bekijk op de kaart

Goeree-Overflakkee, Voorne-Putten-Rozenburg

Silvia Lievaart:

Een vogelvriendelijke tuin is dubbel genieten. De tuin ziet er niet alleen mooi uit, maar het is ook iedere dag weer een verrassing wat je zal gaan zien aan vogels, vlinders en ander moois.

Heeft u een vraag over nestkasten of iets anders buiten het aanvragen van een tuinadvies? Stel dan uw vraag hier.

Aanvraag tuinadvies

Kosten voor een tuinadvies zijn € 25,- voor leden en € 40,- voor niet leden.
Kijk hier hoe Vogelbescherming omgaat met uw persoonlijke gegevens.