Toon alles in de buurt

Door Anjenneke van der Vaart

Anjenneke van der Vaart

Ik houd van een praktische indeling waarbinnen de natuur haar gang kan gaan. Zo creëer je een tuin waarin het voor mens én dier aantrekkelijk is om in te verblijven. Kies je voor vogelvriendelijk dan neemt als bonus de biodiversiteit in je tuin toe. Je kunt op ontdekking dicht bij huis.

Tuinvogelconsulenten geven persoonlijk advies op maat over vogelvriendelijke tuin-, balkon- en schoolpleininrichting. De Tuinvogelconsulenten komen bij u langs om de mogelijkheden te bespreken voor een vogel- en natuurvriendelijke tuin. En schrijven op basis daarvan een advies op maat met praktische tips afgestemd op wensen en mogelijkheden. De kosten voor het opstellen van het rapport bedragen 25 euro voor particulieren (leden Vogelbescherming) en 40 euro voor niet-leden van Vogelbescherming en scholen.

Capelle aan den IJssel, Nieuwerkerk aan den IJssel en Zevenkamp

Anjenneke van der Vaart:

De winter is het mooiste seizoen: een merel eet de sierappels, mezen op de pinda’s, een roodborstje tussen de struiken en met wat geluk een troepje kleurrijke vinken op de voederplek.

Heeft u een vraag over nestkasten of iets anders buiten het aanvragen van een tuinadvies? Stel dan uw vraag hier.

Aanvraag tuinadvies

Kosten voor een tuinadvies zijn € 25,- voor leden en € 40,- voor niet leden.
Kijk hier hoe Vogelbescherming omgaat met uw persoonlijke gegevens.